frallorna

Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Lena - 26 juli 2016 20:49

 

Malte & jag tog en promenad till skogen i utkanten av byn...

 

... & skogshallon är verklige outstanding!! åt upp alla dessa läckerheter  

 

Så kom hon springades över gårdarna här i byn, samma som flera kvällar på rad, med sitt lilla kid!!! fast denna gång utan! så typiskt när jag hade kameran redo! hon går samma väg var kväll, igår fick jag åxå se det gubben sett flera gånger, den lilla bedårande ungen, som gick över grusvägen, den stannade upp & såg på mej, ett ögonblicks sekund, så sprang den efter sin mamma, så bedårande  

 

Ställde mej på baksidan med kameran & tänkte att hon är nog & hämtar sin ugne som ligger & trycker någonstans, men den enda som tryckte var Malte som tryckte sin nos mot gallret  

 

 

Märta fick komma ut på baksidan & fara på som en tromb! så vild så jag vet inte vad  

 

Så kom en kotte, fick på samma fal, kattmatskulor, Wiskas från burk & egen pankaka, & det som var godast var Wiskas!, jag som trodde mina pankakor  din lilla rackare  

 

Vatten är viktigt & gott!  

 

Nu var dom 2 på kvällen & jag kan med bestämdhet säga att dom är års ungar & kanske syskon  

 

Varje gång jag går ut & kommer in igen, sitter dessa såhär & väntar, våra älskade söta Juveler  


Kväll igen, en varm men ändå skön dag, det är skillnad på 24 & 30 grader  


                         Gonatt mina fina som kikar in  


Av Lena - 26 juli 2016 13:18

 

Igår gick jag, matte & Mille till skogen, & denna Mille maskin som jag brukar kalla honom, hoppar lixom hjortar på svannen, inga skutt & utan studs lixom!  lusigkurre där!!  

 

Hittade lite kantareller & handplockade blåbär i bajspåsar  tänk va dom är bra till mycket när inte huvudet är med & man tänker till innan  

 

 

 

Mille struntade i både och & for som en tromb i blåbärsriset & den mjuka mossen, & åt honungsmelon vid fikapausen  dvs. skal & allt om man inte han med  

 

 

 

 

               Mille & finaste matte  

                 Så vacker du är Mille!!    

 

En skön promenad på en timme, många vattenpausar för Mille, fast det var inte tok varmt på kvällen, utan riktigt skönt.

 

Sov med altandörren öppen hela natten, somnade till muller & regn


Idag inte många knop gjorda, bästa Eva veterinär har klämt Maltes säckar & så har vi fikat, babblat & bytt lite blomskott! 


Det har börjat mullra så smått & några små sköna skurar har kommit i värmen & kvalmet   hann plocka av lite hallon innan.


             Hare så gott mina fina som kikar in!  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards