frallorna

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Lena - 6 juli 2016 23:57

 

Vi åkte hemmifrån vid ett tiden, handlade sallad & iväg till hamnen, första anhalten för en liten pratstund med min kusin med fru som låg i lä för ankare & myste, prat prat & sedan vink vink  ...

 

... & en liten bit bort låg våra grannar från byn, åxå för ankare, prat prat & sedan vink vink  

 

Kuskade vidare ut i Runn & kastade ankare & klev i land, först på plats för mat!

 

He he, hungriga alliohop!  

 

 

För 2 år sedan förstördes dock ön helt, det går inte att ta sej från platsen vi lägger till på längre, då Naturvårds värket bestämde sej för att bränna ner hela ön så den blev bättre för insekter, kryp å så, denna oändligt vackra ö, Runns absolut vackraste alla kategorier, är numer ett minne blott, den som var en John Bauer skog... Här lite bilder från förr:

 

 

 

 

... den blir inte sej likt mer, den som var klädd med mossa överallt, så fin så den tog andan ur mej helt med sin skönhet, en äng mitt på ön åxå, ja vi kunde vandra hur länge som helst på den, plocka kantareller & alltid ensamma, blir så förtvivlat ledsen...

 

Vi kommer inte långt åt något håll, vågar inte eftersom träden ligger som plockepinn, & Rallarosen som är vacker iof, men tät så man inte vill gå igenom, den har förövrigt aldrig funnit på ön tidigare.

 

 

 

 

 

Men vi njöt ändå, av värme, sol, skugga, god mat & mys  & så hämtade gubben...

  ... Situation Stockholm som numer säljs i vår stad!! blir så glad så jag ger rikligt i dricks  

 

... & den som först ville läsa var Märta!!  

 

Märta vägrade flytta sej eller följa med för ilastning i båten, Malte han blir hel ivrig & rädd för att bli lämnad kvar!!, stackarn...

 

... ha ha så Märta fick hämtas för hand!  

Hur mor i huset kom av & på Gullan ska vi inte prata om! herregud! vi skrattade när jag skulle på så vi höll på att ramla ihop både gubben & jag, men upp på Gullan kom jag till slut, efter en hård kamp  

 

 

Kom in i hamnen efter flera timmar igen, lite handling, ett ärende hos ena sonen & så hem hem heeeeem!!...

 

Här kan man säja Kabb slut!! & jag tycker som Malte & Märta åxå föresten, att sjön suger även fast man bara är lixom  han sov som en stock i ca 2 timmar!

 

Märta stumpan som är lite för trind, men som dock gått ner 3 hg sedan sista vägningen, håller numer koll själv!!  & Malte har gått upp 2 kg sedan i våras!! hjääääälp!! nu får vi dra åt svångremmen alla 3 tror jag  


Föresten så sa jag förut att jag var kvällstrött & gubben pigg & vise värsa, men det är nog bara när vi kör husbilslivet, för på landbacken & semester så är jag väldigt kvällspigg!!


Kl är oo.36 & det tog 35 minuter att skriva inlägget & 45 minuter att fixa med bilderna, pust  


         Men nu säjer jag -gonatt mina fina som kikar in!  


Av Lena - 6 juli 2016 11:43

 

Igår vaknade jag till denna syn som är så vanlig, dom ligger alltid nära oss, igår var det Märta närmast husse  


Åkte in till stan & köpte hundmat, stannade till vid....

 

... faster & man! som måste vara Jordens roligaste människor!!  dom har humor & berättarkonsten i sej så vi ligger dubbelvikta av skratt ALLTID!!  

Fikade & fick massa ägg med hem, från deras...

 

... unghönor, som inte ännu efter drygt en månad lärt sej helt hur man gör som höna, så tragiskt hur det föds upp djur i vårt land som inte ens vet hur det normala livet är... men dom börjar förstå! att "torrbada" värpa i reden, gå in på kvällen, äta gräs osv. dessa har ett helt fatastiskt liv, vilken vinstlott domfick  ...

 

 

 

 

 

... & så fint dom gör sej på bild  

 

Tog en Pion bild innan vi tackade för oss & åkte hem.

 

Min Igelkotts vän bjöd hem sej själva för att få se våra kottar, bjöd på...

 

... smörgåsar med fasters ägg dekorerade med grönska  blev en skön & fin avslutning av gårdagen!


Nu ska vi fara till sjön! få se om vi kan gå iland på någon ö eller om det är fullt.


                    Kram & fin onsdag!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards