frallorna

Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

En dag på sjön...

Av Lena - 6 juli 2016 23:57

 

Vi åkte hemmifrån vid ett tiden, handlade sallad & iväg till hamnen, första anhalten för en liten pratstund med min kusin med fru som låg i lä för ankare & myste, prat prat & sedan vink vink  ...

 

... & en liten bit bort låg våra grannar från byn, åxå för ankare, prat prat & sedan vink vink  

 

Kuskade vidare ut i Runn & kastade ankare & klev i land, först på plats för mat!

 

He he, hungriga alliohop!  

 

 

För 2 år sedan förstördes dock ön helt, det går inte att ta sej från platsen vi lägger till på längre, då Naturvårds värket bestämde sej för att bränna ner hela ön så den blev bättre för insekter, kryp å så, denna oändligt vackra ö, Runns absolut vackraste alla kategorier, är numer ett minne blott, den som var en John Bauer skog... Här lite bilder från förr:

 

 

 

 

... den blir inte sej likt mer, den som var klädd med mossa överallt, så fin så den tog andan ur mej helt med sin skönhet, en äng mitt på ön åxå, ja vi kunde vandra hur länge som helst på den, plocka kantareller & alltid ensamma, blir så förtvivlat ledsen...

 

Vi kommer inte långt åt något håll, vågar inte eftersom träden ligger som plockepinn, & Rallarosen som är vacker iof, men tät så man inte vill gå igenom, den har förövrigt aldrig funnit på ön tidigare.

 

 

 

 

 

Men vi njöt ändå, av värme, sol, skugga, god mat & mys  & så hämtade gubben...

  ... Situation Stockholm som numer säljs i vår stad!! blir så glad så jag ger rikligt i dricks  

 

... & den som först ville läsa var Märta!!  

 

Märta vägrade flytta sej eller följa med för ilastning i båten, Malte han blir hel ivrig & rädd för att bli lämnad kvar!!, stackarn...

 

... ha ha så Märta fick hämtas för hand!  

Hur mor i huset kom av & på Gullan ska vi inte prata om! herregud! vi skrattade när jag skulle på så vi höll på att ramla ihop både gubben & jag, men upp på Gullan kom jag till slut, efter en hård kamp  

 

 

Kom in i hamnen efter flera timmar igen, lite handling, ett ärende hos ena sonen & så hem hem heeeeem!!...

 

Här kan man säja Kabb slut!! & jag tycker som Malte & Märta åxå föresten, att sjön suger även fast man bara är lixom  han sov som en stock i ca 2 timmar!

 

Märta stumpan som är lite för trind, men som dock gått ner 3 hg sedan sista vägningen, håller numer koll själv!!  & Malte har gått upp 2 kg sedan i våras!! hjääääälp!! nu får vi dra åt svångremmen alla 3 tror jag  


Föresten så sa jag förut att jag var kvällstrött & gubben pigg & vise värsa, men det är nog bara när vi kör husbilslivet, för på landbacken & semester så är jag väldigt kvällspigg!!


Kl är oo.36 & det tog 35 minuter att skriva inlägget & 45 minuter att fixa med bilderna, pust  


         Men nu säjer jag -gonatt mina fina som kikar in!  


 
 
Ingen bild

Anna G

7 juli 2016 18:59

Vilken fin och härlig dag ni haft, och även en tur med båten så kan det väl inte bli bättre. Märta är verkligen duktig som
håller reda på vikten. Men att äta gott är en av livets höjdpunkter.
Kram och ha det fortsatt bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards