frallorna

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Morron...

Av Lena - 15 december 2012 10:27

 

Morron vändan blev en halvtimme, när vi gått en stund så blev jag att undra om jag sett fel på klockan? för det är så mörkt ute, men nej, så mycket snö där uppe som är på väg ner snart...

 


 

Här får verkligen fåglarna mat! där är åxå alltid massor av duvor, vi har kanske bortskämda fåglar i byn? för huset innan matar åxå fåglarna i stora lass! jag har nyss satt ut bröd & nötter, få se om någon orkar äta?  

 

Denna gård är bara så vacker tycker jag, & än vackrare med all snö  


Vet ni? -jo våran Märta Pärta har blivit så pigg igen! hon far fram & har massor av lek i sej, springer med full fart på promenaderna, & idag gillades verkligen läget när vi har så varmt åxå, bara -2, -jag lixom ser hennes glädje!  & sköldkörtelvärdena är bra! & faktiskt så har hon gått ner något hekto åxå! super duper sötaste stumpan  


Snöovädret ska dra in över oss om någon timme med full kraft, klass 1 & 2 varningar utfärdade, & jag ser på tv att ni längre söderöver har det nu, går väl an om man slipper köra bil, men för er som måste ut i drivorna, -ta et försiktigt  


Nu ska jag julpyssla lite, köpte vackra girlanger i London som ska sättas upp & så ska Tomtarna   fram! & förståss så ska några foton in i ramarna!  


                         Kram mina fina som kikar in  

 
 
GeddFish

GeddFish

15 december 2012 11:23

Underbara foton, detta säger jag igen och igen. Strålande bilder i snön, riktiga julkort!
Så gott att lilla Märtan har blivit frisk, då!
Sitter här och filosoferar, tänker tillbaka.... du vet.
Snöstormskramar Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

15 december 2012 12:29

Tack :))

Jodå, jag vet & jag vet vad du tänker på♥... kramarom♥

Snön är här nu, vräker ner i stora lass! ;)

Kramiz♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

15 december 2012 11:53

Håret ser jättefint ut, vilket jobb att lägga in så många olika nyanser.
Skönt att Märta blir bättre med sin medicinering.
Nu åker jag till Stockholm, Mässan väntar.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

15 december 2012 12:27

Ja visst ser det komplicerat ut! fast allt lades på på en gång, slingorna & fägen i ett! & bara en färg på slingorna & en bottenfärg, men det blir melerat i fler färger ändå, precis som jag ville! hokus pokus ;)

Kör försiktigt i snövädret, lycka till & kram♥

 
paloma

paloma

15 december 2012 13:09

Oh gud så vackert! Så vackert kan det bara vara i Dalarna över julen speciellt! Dalarna är vackert!
Har du varit i London nu? Oh så mysigt att åka och jul shoppa där! Vi har haft tö väder hela fm med nu verkar stormen ha kommit!
hoppas du och vovvarna får en fin lördag! Vad skönt Märtha mår bättre! Pussa henne från mig!
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

17 december 2012 19:10

Mmmm Dalarna är vackert♥

Ja vi var i London i mitten av november! min mamma, syster & svägerska, hade så mysigt så :)) blev en del shopping ;)

Kram♥

 
wiolettan

wiolettan

16 december 2012 11:56

Ja, vi har haft ett bökigt väder, med en hel del olyckor på vägarna. Hoppas att ni får det lite lugnare.
Mycket snygga bilder, bilder med hemlandskänsla, om du förstår vad jag menar.
Härligt med Märta, pigg och alert igen.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

17 december 2012 19:08

Uch ja, stackars alla som måste åka i snöoväder, men så är det ju när man ska till jobbet :(
Förstår din längtan, förstår...♥

Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards