frallorna

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Tisdag!

Av Lena - 13 december 2011 11:09

 

Morgonpromenaden, först blir det en med Malte, för han är ung & fortfarande morgonpigg!!  Märta & Petrus snossar gärna länge om dom får!  & jag kan lova att broddarna på skorna satt fint idag! hua så isigt vi har!!

  

Med på promenaden som alltid, katterna!

  

 

  

En aningen skymt av en blå himmel, men den täcktes fort, både uppehåll & lite dugg...

  

...inga tama stads duvor här inte! dom blir rädda bara man går på vägen förbi dom! men fina fåglar är det!  

  

Vovvarna fick vara fria i skogsbrynet, men det var ingen hit precis, så grötigt & moddigt i snön, dom bara sjönk...

  

... lite lek på gården blev det i alla fall, & när jag kommer hem från jobbet idag, som bara blir en liten stund, så blir det sanering! för det som göms i snö kommer upp i tö! pling pling! ♪♫♪♫♪  

 

Nöjda vovvar som sussar vidare, gubben har jobbat natt & sover i rummet bredvid!

 

                                   Vi ses mina fina!  


 

 
 
Kaisa

Kaisa

13 december 2011 11:21

Men Lena, här var ju inget inlägg.... LuciaKram ♥

http://andestyrka.blogspot.com/h

Lena

13 december 2011 11:26

Nej så är min blogg numer, knasig, det går bara att publicera överskriften & sedan gå in & redigera för att lägga in bilder! därför brukar jag bara skriva Strax... medans jag arbetar vidare ;)
Kram & fin Lucia!♥

 
Kaisa

Kaisa

13 december 2011 11:49

Nu är inlägget här.... Härliga bilder. ♥

http://andestyrka.blogspot.com/h

Lena

13 december 2011 17:52

Japp!! ;)

 
optimist

optimist

13 december 2011 13:58

Så mysigt det verkar, med snö, hundar, katter och fåglar på flykt. Fina bilder. Hur kunde du få en sådan bra bild på de flyende fåglarna?
Alltid då jag kommer in till dig så tänker jag på mitt barndomshem, som det var på vintern, fast kuperat och lite berg.
Kram och hoppas att allt är bra med dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

13 december 2011 17:52

Ååå fina V! tankar & minnen... ja vi bor verkligen vackert! :)
Jag kan lätt falla i minnenas tankar, om min barndom i Nås i Västerdalarna, så jag förstår dej!♥
Hade det varit sol ute idag när duvorna flög, så hade det inte ens blivit suddiga! allt hänger på ljuset när djur & annat rör på sej ;)
Allt bra här! :)) Kram kram!♥

 
Sailaway

Sailaway

13 december 2011 17:01

Oj vad snö ni har!
Här har vi nu full storm igen, för vilken gång i ordningen har jag glömt. De bara avlöser varandra.
Kram
Ps.. Rottisen har en egen flytväst ;-) fast han tror inte han kan gå då han har den på sej ;-)

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

13 december 2011 17:47

Ha ha ha.. gullungen! jag vet, Petrus blev åxå förstenad förra vintern i början när täcket skulle på, men numer har dom vant sej fniss.. ;)
Jasså ni har åxå storm! det har vi här nu åxå! & regn,... vill ha snön kvar!
Kram på er i kajutan!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards