frallorna

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Lena - 5 december 2011 21:22

 

Min fina fralla står här i köksfönstret bredvid ljustaken & är bara såååå fin!!

  

& baksidan är åxå bara sååå söt! tycker i alla fall jag!   tänk att man nästan kan bli kär i en porslins sak!  

 

Strax sängen, men först se klart på Den som dräper, Danska serier är bara för bra!

 

                       Kram kram mina fina bloggisar!  


Av Lena - 5 december 2011 14:21

       Torsdag kväll, klara på Primark, traskade hemåt i ösregn.. förvisso fick vi 2 påsar i varandra, men ack så dom luckrades upp av regnet!! & plopp! så ramlade fynden ut på gatan!... gösses Amalia! vi skrattade så tårarna sprutade, & benen vek sej  som tur var hade syster min lagt i plastpåsar i fickan, så det blev till att packa om halv vägs hem! dagen efter visste vi att pås kvaliten var sådär, så då packade vi om ändå! för handtagen var lite klena.

   

 

   

Dag 2 efter all shopping bjöd finaste "blogg kompisen" Kicksson med man oss på en genuin härlig Pub! särskilt min syster ville uppleva en riktig Engelsk pub, denna var bakom turist stråken, hur mysigt som helst!! & bara så fantastiskt att få träffa er båda! K & R!  & bara en sådan sak, att hon är guid i London!   så tippsen bara haglade över oss! lixom förra gången vi var dit! den gången körde hon oss runt i London & ut på landsbygden, men denna gång var tiden allt för knapp!

   

 

      Selfridges julskyltning var fantastisk!! gick man nära fönstren så började julmusik spela, kanske var det 6 eller 8 fönster, det ena mer spektakulärt än det andra! bara så vackra...

  

På lördagen, som var årets största shopping, stängdes Oxford street av! för att allt folk skulle få plats!! gösses vilket folk hav! tyvärr gör sej inte bilderna rättvisa...

Inne i affärerna, eller en del, kunde man ändå gå ganska så bra!

  

Här på Debenhamns, var fasaden sååå läcker, det var här dom hade Fralla saker! som denna tex. som jag tog i smyg med telefonen   min fralla till vänster, den andra satt det en lampskärm på, hunden var alltså foten, vågade inte ta fler kort, vakter överallt, & dom kanske inte gillar det... ni skulle sett kuddarna! åååå suck... -nästa gång ska jag FÖRST! till Debenhamns, sedan Primark  

  

 

    Denna Chow-chow samlade in pengar till djur som blir omhändertagna, så galet söt!

   

...medans denna låg snällt & väntade medans sin husse sålde någon sorts tidning.

      Harrods kollade vi åxå in, vacker där åxå...

  

... därifrån promenerade vi genom Hydpark & kom fram till ett Jul tivoli!

      ...snälla svanar som man kunde hand mata, & kolla på den stora marknaden, fylld med knallar!

  

Diesnys skyltfönster med snö var bara sååå vackert!

-ja HELA LONDON var bara såååå vackert!!!!

 

Gick så mycket att mina byxor gnessades hål på båda låren!  fast faktiskt så åkte vi taxi någon gång åxå, det kostade ju ingenting! & vi gav så mycket dricks tyckte dom tydligen, så en han vägrade ta emot! & gav tillbaks!  en annan han tackade & tackade & tackade!, min syster bad mej lämna pengarna, jag sa, -take it! its jämt! för vad heter jämt på Engelska? fniss... Svengelska är jag UR BRA PÅ! men tyvärr inte Engelska  

  

 

    Hemresan & vi var helt slut! men Paparatzi fotografen var ändå med!  blev sådär 5 timmars sömn max, i sängar som var gjorda i betong tror jag & stålskenor under lakanen!  men spela roll då!

 

Nu har det börjat snöa lite grann!! stora flingor som trillar ner...

 

                                      Kram kram!!  

 

 

 

 

  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards