frallorna

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Lena - 25 december 2011 21:23

 

Så härlig dag i skogen, medans det nu är storm & regn utanför huset...

 

Gick en kvällsvända, regnet piskade i ansiktet & det stormade emot, så hundarna gick på rad efter mej!!  -skönt att komma in igen till stugvärmen!

 

Malte Palte fick smaka en natur rulle, han blev helt förvånad & bara satt där med den i munnen!      

 

Älsklings gubben jobbar natt, men innan han åkte gosade Petrus & han en stund...

                               

                  ... pussades & så!!  

 

Sedan vi äntligen fick till medecineringen på honom, + den bästa special maten, har han blivit en helt annan hund! galet pigg & glad!! pussig & gosig så in i norden!! & på nätterna vill han ligga kind mot kind med oss!  

 

Snart bara tv mys kvar av dagen, en bra film kl 22 som gubben tyckte jag skulle kolla, The next tree day. -& jag som inte gillar film... men jag ska kolla i alla

fall  ifall..  

 

                                      Kram i stormen!!  


Av Lena - 25 december 2011 15:55


 

 

Hej & hopp! nu har Julmaten sprungits bort! i alla fall för vovvarna! ha ha..  

  

 

  

 

  

1 timmes skön skog!! det som låter på filmen är vinden! & mycket snö i skogen var det åxå! spännande dofter från älgspår, jag fotade & filmade, gubben pratade & fikade!  

+ 6 grader! så inga täcken behövdes, men mot slutet började det att blåsa & bli

kyligt, +4 & jag hällde kaffe i gräddburken & värmde händerna på!

-jätte skönt!   -fast det ser kanske inte så aptitligt ut? 

 

Gubben fixar med veden & eldning, jag har gjort en Jansson & bloggar! vovvarna har sovit som stockar!  -dom har energi som jag vet inte vad! önskar jag åxå hade lite mer av den varan...

 

                                 Kram på er!!    

Av Lena - 25 december 2011 11:02

 

Julaftons maten hos finaste mamma var som väntat helt helt underbart god!!


     blev bus & lek mellan kusinerna  i väntan på tomten...   tomten fick hjälp att plocka fram alla klapparna...

         sedan blev det öppning & papper över hela golvet!! precis som det ska va!  

    När allt var öppnat ropade min fina mamma

-Kaffe är islaget!  tårta, glass kompott, kakor & maaaasa annat gott, ja då hade några av oss vuxna helt plötsligt inte tid! för då fick vi bara lov att kolla in en stund av Kalle!

  & åååå va bra han var!!! eller är man "partisk" som Dalmas?  

 

Sedan bar det av hem, sönerna & vi delar alltid ut "våra" klappar här hemma, förberett lite god jul vickning, å så myser vi lite i lugnet...   

  av vovv syskonen fick sönerna en fylld nesesär av märket Bulldogg!! vad kunde bli mer passande????  

Kläder i massor, bla. från London! godis & Peac&Love biljetter för 2012 & lite annat.

  gott paket sa Märta om sitt!, från "småkusinerna" 

 

Av pojkarna fick jag en frukt/grönt kniv!! (som jag önskat)

-oj oj... hjälp vilken glädje! en sån där som man ser dom använder på tv, en med vitt blad! & vet ni? vad jag alldrig vetat, att dom är av porslin!! så man får inte tappa den i golvet, för då går den i kras!! fick lov att bara prova den på ett äpple, oj oj oj.. säger jag som levt med slöa knivar hela livet!  den bara gled igenom    

-här ligger den! min "mästare"     fick åxå en box från Bodychop av doften kokos!  & 2 vackra vinglas!!!!

 

Varmt ute idag, & här hemikring är snön ett minne blott snart, några drivor & i skugglägen finns det åxå lite, i går & i natt hade vi frost & kallt men som sagt, nu är värmen här!

 

Ska åka ut i skogen & fika med vovvarna, om vi kommer fram... rusa av sej all julmat! både 2 & fyrbenta!  

 

                  Kram kram & fin fortsättning på Julen!!   


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards