frallorna

Alla inlägg den 20 februari 2023

Av Lena - 20 februari 2023 18:46

 


 Ja så har 1 vecka gått... omväxlande... promenader, ömsom sol ömsom snö eller mulet...

 

 

 

... i fredas hade Sam sleep over här, som vanligt ser det ut såhär 🫣  

 

 

 

Ungen i fredags, tyckte det var mysko när han inte hade ätit upp sitt godis -är du sjuk? min oro var omgående, kanske lite tröttare? ville ut men kom in efter 2 minuter igen... lördag & lite lojare, ringde min kompis veterinär & hon förklarade sånt jag inte visste, som tex att en katt är blek i sitt tandkött... men han åt bra! avmaskades ... söndag & än tröttare, men ville mysa & ligga nära ❤️ måndag & nu var oron fruktansvärd. Ringde vet. kompisen som kom på en gång, bor 150 meter ifrån varandra 👍 hon klämde igenom honom & undersökte mun & allt, lyssnade på lungor hjärta & tempade, lite tung i andningen & feber... hon skrev recept så nu äter han antibiotika ❤️ & jag har fått tvångsmata honom med vatten & flytande mat, inget han protesterar emot, inte heller dagens första medicin i pastaform, det slank bara ner, vi får väl se när han piggnar i om han är lika välvill då... uch vilken ångest det har vart, men nu känns det så skönt & med hopp om att han redan i morrn mår bättre 🥰

 

     

 

   


Lördag & ena sonen fyllde år, Pärontårta till dom som åt vanlig...

 

 

 

... & en vegansk glutenfri Päron till mej!! men alltså överraskning & så god!! Almas tänkte väl att min bakelse skulle gå i samklang med den stora! 👏👏👏

 

  Dom har väldigt dåligt utbud till sådan som mej i sitt dagliga sortiment trots cafét har så många gäster, men på beställning går det visst att få gott 👍

 

  

 

Såklart satt Jossan med vid bordet & fick grädde 🥰

 

 

 

Min ena kärlek försöker få min andra att se på dataskärmen & en vovve, men Malte ville bara pussas 🥰

 

   

 

Ja vi har åkt lite bil, inget emot det har Malte sötis 🥰

 

 


Gräset har varit framme... 

 

   

 

 

... men inatt kom massa snö igen... med is under stora snöchok, jag gick som  på nålar & Malte kanade lite, här hade han fått nog & ville hem hem heeem 🤭 trots att det var riktigt skönt ja nästan varmt 

 

      Jag försöker göra mej nyttig inifrån & ut, gör selleri jouis & annat nyttigt, gott & mindre gott,  som selleri 🤮 men den gör bra 👍 

 

 

 

En ämlig Ungen idag -högt älskad ❤️

 

Jobb väntar, & ser just att det även enligt tv vädret att mer snö ska vi få... ja det var väl väntat...

 

Nu till någit härligt! tittade ut mot fågelstugan nu på eftermiddagen, hade lagt ut bröd av olika slag & fågelfrön likaså, DÅ ser jag henne igen!! RÅTTAN 👏👍🥰 herregud jag blev så glad så tårarna sprutade ❤️ hon hade gjort en annan ingång i stubben nu & jag rusade  ut med än mer mat! & hon har vuxit 🤭 åååå så saknad hon var, borta i 1 månad -nu stannar du kvar här!! 🤣 om det nu var du? kunde i alla fall alla sina rundor från samma som förr😉

 

Nu ska jag duscha & ge Ungen sin kvällsmedecin innan jag far & ute har blivit isbark...

 

        🍀Kram Kram 🍀

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards