frallorna

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2017

Skogen...

Av Lena - 1 oktober 2017 18:29


Märta har fått en röd ilsken böld mellan två tår, hon har salva & tosse på tassen, så hon & pappa var hemma & lagade diskmaskinen istället, för vilken gång i ordningen?  medans Malte & jag åkte iväg till en fin skog...



... Malte är en helt annan hund när det bara är vi, så nära mej hela tiden, inga tok raec så jag blir orolig för ryggen, men jag ser ändå att han njuter & har skoj!   



Sååååå mycket med Trattar! stora fina överallt...



Ser ni Prinsen? gick iväg för att pruppa  



Tog bara en 5 l hink med, plockar hellre lite i taget, så tråkigt att rensa  fast jag plockade mer än detta ändå, i en reservkasse, kunde bara inte gå förbi



Satte in en glutenfri vegan smördegsplatta, lät den gräddas längst ner & svälla upp till en boll, tog ut & krossade ner överdelen & lade på stuvningen & in igen enstund...



Skar ut en "tårtbit" med sallad till, så gott!!!   


Nu inväntar vi regnet som ska komma i massor... & så är det redan 1 oktober!! oj!! snart vinter... så fort tiden gått


                       Kram på er därute!!    

 
 
Ninis74

Ninis74

2 oktober 2017 15:45

Nom nom med svamp :)

http://www.ninis74.blogspot.com

Lena

2 oktober 2017 22:54

Ååååå ser att ni bilat lång i husbilen! med vovven med ;) det tänkte vi åxå, till Italien! men vi har lagt dom planerna på hyllan då det har varit så mycket med fel på Märta & Malte, & nu är Märta snart 10 år Så vi håller oss i Sverige, inte illa det heller! :))

Vilken söt vovve ni har!!

Varm kram! *hjärta*

 
Therese

Therese

2 oktober 2017 21:03

Vad du är duktig att ta vara på det naturen ger! Det ser supergott ut!! Själv köper jag helt sonika på affärn 😂 på sin höjd...!!
Hur har det gått med diskbråcken och furunklarna för er? Har det blivit bättre? Opererade du nån av hundarna? Just nu har jag mycket kontakt med min svägerska som har 3 sjuka boxrar. Höftledsdysplasi, furunkulos, spondylos, epilepsi... You name it! Då minns jag tillbaka på tiden med vår fralla Lydia som var så sjuk. Och så tänker jag på dig 💗
Ha en bra dag!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

2 oktober 2017 23:23

Uch ja för trasiga vovvar...
Malte & Märta hade diskbråck för 3 år sedan, sedan har Malte haft ett till före det.
Kollar alltid vad som hände tillbaks här i kanten av bloggen, & då såg jag just det, att vi i förrgår kom hem med honom från Uppsala-Ulltuna, inte inlagd, det var däremot Märta i 4 dagar på Ulltuna innan dom hittade rätt medicin, det sista man vill göra vid ett diskbråck är att operera, för då kan man åxå förvärra det...

Uch vilken trasig ras detta är... så bedrövligt... fruktansvärt hur människan trasar sönder & låter hundar lida, för pokaler & pengar :((
Rasen är ju heeeeeelt gudomlig, de vet ju du åxå *hjärta* men jag skulle aldrig orka med denna ras mera, att leva med ständig oro...
Furunklar var hur länge som helst sedan Märta hade, om hon haft en gång tidigare tro? medans Malte haft flera gånger, men dom går ju hyffsat fort att få bukt med, Märtas är röd fortfarande men gått tillbaks lite, inget bra väder att vara ute i regn, tur hon har festblåsa & kissat sällan idag ha ha & när hon väl kissar går det i hundrasjuttio!! :))

Ååååå så jag känner med din svägerska, oron som äter upp en, lider med vovvarna & henne, att stå bredvid & kämpa... så hemskt så man knappt orkar andas...

Att plocka bär har jag med mej från barnsben, det har alla i min släkt gjort... svamp lärde mej min svärmor att plocka *hjärta*
Äpplen gör jag till mos, plommon till marmelad m.m förr hade vi en potatisåker åxå, men det slutade vi med då källaren blev för dålig. Växthus har jag, men där bor bara katterna om somrarna, för vi vill vara fria att åka med husbilen ;) Skulle vilja angöra ett land för morötter å så, men än har det bara kommit till en "tanke" ;)

Varm stor kram! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards