frallorna

Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

På rymmen...

Av Lena - 21 maj 2016 19:09


Grannens bror kom förbi & berättade om hur brorsan mådde, det är allvarligt men på bättringsväg, han skulle in i morrn, jag bad honom hälsa  han vill nämligen inte ha besök när han ligger inne... en annan granne kikade åxå förbi & jag hade bakat chokladkaka med vaniljvissp till  



Tog fram en paj ur frysen som mamma gjort tidigare, alá vegan & glutenfri förstås  så god så jag nästan svimmade, ljuvlig grönsaksröra med krämig bönost & frasigt pajskal, olala!!!  



Gubben klyver ved & jag har ballat ur  var med en stund på middan, men känner mej så trött, & tar nya tag i morrn!  



Märta rymde på gården, det roligaste hon vet!!  då gasar hon som aldrig förr!!



Sonen & gubben åkte iväg med ett lass bark, dom är löjligt lyckliga när dom kör *gräven* båda 2  


Malte är ju åxå kille & tyckte det var ytterst intresant han åxå!!  


Dörren har stått öppen ut på altanen hela dagen, så otroligt skönt   


Orkar inte med hockey, men iof skönt de, för jag vill i alla fall inte sitta inne vid burken nu & en stund framöver -trivs bättre hääääär där jag kan lukta på blommorna      

Däremot har jag haft tv:n kopplad till fint ljud & lyssnat på Svt som sände en repris av Ted Gärdestad - För kärlekens skull - ett gripande livsöde & så oändligt vacker musik  


                                Kram kram  

 
 
Ingen bild

Anna G

21 maj 2016 22:45

Vad skönt att grannen mår bättre,vill inte heller ha besök när jag legat inne och komma och titta på mig när man ser ut som rislisa.
Maken och barn undantagen då.
Märta ser verkligen speedad ut.Skönt att få gjord veden, vilket jobb det är innan den kommer dit den ska.
Såg så gott ut med paj och kaka,vad det är gott med mat och fika.
Bakade i går men det äts bara upp klagar jag innan jag sätter i gång.
Ha det så bra och nu såg jag att det skulle bli varma sköna grader till veckan,hoppas hos dig med.
Varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards