frallorna

Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Lena - 28 maj 2016 16:49

 


Jag sov ganska gott några timmar, tills bussen gjorde frukost uppehåll i Ödeshög, men mamma hade gjort egen till oss, inte alltid det finns nått för mej på serveringar. Såååå goda mackor, yogurtar, kakor, godis, drycker, jag hade ju ett helt skafferi med!! 


 


Så var vi framme vid 08 ingen kö, bara att gå in & börja!!



Jag lassade omgående en korg fylld med rollar av olika slag!! & tänkte att det blir nog det enda...

 


... -jo tjena!!  min korg i vagnen är den mot handtaget + hundbädden... -undrade om jag verkligen skulle ha allt detta?? & någon röst viskade snabbt att -JAAAAAA såklart!! 

   

Öde & sköööööönt!!

  

 


Hungriga vid 11, gick till salladsbaren & gjorde vår egen blandning, -här är mamma- vi var nästan ensamma där åxå! så skönt, hittade en plats för oss själva i ett hörn  & nog för att jag har ätit plocksallader många gånger, så var denna den bästa ever!! dom hade en lins röra med blomkål, purjo, qinoa & massa goa kryddor som var "to die for"  Redo igen! & jag hittade mer & mer & mer... & inte förens vid kl 14 typ, började det bli lite mer folk, ingen trängsel alls!! & till provhytterna var det bara att gå raka vägen in hela dagen! vart var alla hörde jag folk undra, det hade ändå varit lön... nåja, jag tackade & bugade, för jag gillar verkligen inte trängsel & kaos   


        Oj oj oj... 4 långa hyllor med bara engångs, dom ena vackrare än dom andra, ändå glömde jag köpa!!  kom av mej liksom, skulle ju haft tallrikar  

Innan vi gick ut så köpte vi med en sallad var igen, som vi åt på kvällen i bussen

 


Köpte dessa fina påslakan som ska vara i husbilen! tvättas nu  & handukarna ska hänga på toan



Brickor får jag heller inte nog av, använder sådana nästan var dag! Tulpanen är mindre än vanligt & den blommiga gjor för 2 koppar typ  




Dessa skor på en skoaffär bredvid är bara såååååå sköna att gå i & väger ingenting!!


  

  En billig plånbok till mej & 2 klänningar, eller den cerisa blir nog en hemma gående sak, en sån där bara att vara i  


Massa trosor, kallingar, t-tröjor, byxor till mej .m.m.m.m. +hundsaker till en Mille & barnkläder, tuffa & söta som socker till Sam!  

 

 


Idag sov jag länge, om än inte samanhängande, ena sonen har varit hemma med en studiekompis & byggt på sitt special projekt dom har på Högskolan, bjudit på fika, sedan en vända in till stan.


En byapromenad i försommarskrud, solen har lyst mest hela dagen, dörren öppen ut & nu ska vi sätta oss på altanen & äta gott!!


   


Min favorit till mej, stuvad brysselkål i en liten skvätt soyagrädde & spagetti  gubben åt annat


                  Kram mina fina som kikar in!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards