frallorna

Direktlänk till inlägg 4 maj 2016

Hemma!!

Av Lena - 4 maj 2016 18:41


Gårkvällen i Gysinge var fantastisk...



... lixom morronen  


   


Efter morron promenixen & frukost blev det lite vila, innan vi diskade & packade ihop för hemfärd...

Handlade lite i Gysinge Handelsbod, där vet jag sedan tidigare att man INTE går in pank! oj oj oj.... jag hade kunnat köpt allt!! men en precent till min goa veterinärgranne, som hon måste komma att gå i taket för! ni får se senare & 2 flygande Humlor till mej!! he he dom får ni se i morrn  


 


Såklart fick Gysinge fåglarna dela på en hel limpa! med Flora på & lite ost  Måsen begrundade härligheterna...



... men skatan var först!! ser inte mycket ut för världen, men de va de  


 


Strax hade ropen lockat din en stor skara, åååå vad jag älskar att se dom få lite mat i magen  


 


Hemma igen! vilken fart det blev på M & M! leksakerna for & dom busade som aldrig förr! Home sweet home  Blev sedan solning på led i den smala strimman  



Aj aj! inte hoppa upp unge man!  


Under skynket döljer sej denna skinnsoffa som sonen nu ska sälja, välvårdad & fin på alla vis, menhans flickvän ville inte ha skinn, det vill inte jag heller, så jag förstår. Vi får se om någon nappar på anonsen jag lagt ut.



Underbar sommarkväll & altanen är ljum, eller riktigt varm!  & ska vi tro det som sägs, så ska värmen fortsätta! lovley    


Vi åkte hem viaValbo, där vi stannade & köpte med oss en repris av gårdagens magiska mat hem! lixom nygräddat bröd till "mina" fåglar här hemma!


Glvsängen lockar! för oss alla, mys mys


                                    Kram på er!!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards