frallorna

Alla inlägg under december 2013

Av Lena - 23 december 2013 20:27

 

Efter en hektisk dag tog vi oss en skön promenad.


Malte & jag åkte på rehab-vattentrask- på förmiddagen, med oss hade vi "Choklad" paket i olika former, 3 pakte till dom på Djursjukhuset som betytt lite extra  & ett till övriga fina styrkan, sedan till Borlänge kliniken där 2 fick ett var & ett till övriga där åxå  

Malte har fått övningar med hem som stärker ryggen, & promenaderna är fria nu!  fast ändå efter förstånd såklart   men vattentraskningen fortsätter efter alla helgerna.

 

 

 

Har handlat det sista i matväg, så nu känns det bra, fast vår lilla Lanthandel ska vara öppen alla dagar under Julen, ifall...  

 

Gulliga sönerna har köpt en snöslunga i Julklapp till sin bästa pappa  gissa om han blev glad?  dom skjutsade hit den medans han hade några ärenden att göra, sedan åkte dom hem, gissa om han blev glatt överaskad när han öppnade garage dörren!!  så nu har vi en i familjen som gärna välkomnar lite snö!!  

   Just nu sitter jag & smuttar på den godaste glögg jag smakat, gubben & vovvarna ligger framför tv:n & jag ska åxå ansluta mej till den goa skaran  


                       Kram på er dan före dan...  

Av Lena - 22 december 2013 19:48

 

Åkte till sonen som planerat...

 

... han läseri mängder, om medecin & mäniskan, & allt på Engelska oj oj oj... & så en Fuglesang som jag bläddrade i medans vi var där

 

Blev visst fint när böckerna hade fått sin plats  

 

Utsikten från vardagsrummet, nostalgi för mej, efterssom vi bodde i lägenheten under när jag var liten  lekparken är dock helt utbytt & faktiskt finare som den var en gång i tiden... då var den nersänkt & kullar runtom...


Det blåste så hårt idag så hela gaveln på stora ladan höll på att ge med sej!...

 

... den här gaveln, men gubben har snickrat & förstärkt nu  


Nu Solsidan!


                   Kram kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 22 december 2013 11:54

 

Malte & Märta har fått godis från Finnspång! Tack Anna med familj!!  

 

-Hmmm va kan de va??...

 

... nam nam nam...

 

... nam nam nam...  ...

 

... tyckte Kungen! & Prinsessan såklart!  

God frukost hälsar dom båda!  


Det blåser nått så enormt ute, knakar i huset, träden bågnar, så håll i hatten är det som gäller idag  


Till ena sonen lite senare för att hjälpas åt att sätta ihop en Julklapp, han önskade sej en bokhylla  


                          Kram kram så ses vi senare!  




Av Lena - 21 december 2013 19:24

 

Tusen Tack Anna för boken  Så fantastisk bok, så vackra bilder & många berättelser, verkligen underbar!!

    Så otroligt många härliga recept som jag ska prova, som...

 

... detta! mmmmm så gott det ser ut!  ...

 

... & detta, i alla fall melonsåsen  

  Detta ska jag åxå göra en vacker dag!


Så återigen Tack Anna för boken du fixade av Paolo!!  nu har jag Jul läsningen räddad för ett tag framöver  & Tack hälsar Malte & Märta för gotti gott gott!  -bilder på smasket kommer i morrn  


Dagen gick i ett igår, jag han inte ens öppna datorn & på kvällen åkte vi till vänner i Leksand på mat & mys

 

Maten vi fixat tillsamans var så god så vi höll på att svimma  chewre sallad med brocolipaj, röror & fröbröd med brie ostar...

 

... & Malte & Märta fick diska  

 

Så blev det kortspel, 7:an & Chicago oj så kul vi hade  

 

Så vacker är detta Herrgårdsliknande hus med alla sina kakelugnar & det gamla bevarat

 

Men allt har ett slut & vid 00.00 åkte vi hem.

 

Idag sov vi länge, inga promenader, för det har regnat hela dagen, & så in i bomben stundtals, åkte till ena sonen för att fixa med lite elektriskt, & till honom åker...

 

... man hiss!! Malte blir helt tagen av förundran  

 

Fix fix & iväg till...

(mormor hade klätt granen & den var sååå intresant  ) 

... mormor & morfar för fika & invänta samtal från nästa son om tid för hjälp även där, men det skjöts upp tills i morrn.


Regn & blåst & ingen snö i sikte, känns inte alls som Juletid...


Nu ska vi se på dokumentären om Agnetha Fältskog! spännande.


                                   Kram på er  




Av Lena - 19 december 2013 17:35

 

                                    Promenad gos  


Så har jag jobbat klart för ett tag, börjar den 7 januari igen  

  Fick söta strumpor med mej hem från jobbet  


Nu ska vi dricka glögg, fick denna   Mando Diao för ett år sedan & hoppas att vi inte blir sjuka -kan den ha blivit för gammal? har just provsmuttat & den känns då inte konstig...  


Ernst ska åxå få smaka klockan åtta!  


                                     Kram på er  

Av Lena - 18 december 2013 18:47

 

Idag för 31 år sedan gifte vi oss  vi valde så rätt & älskar varandra ännu så mycket det bara går  ...

 

... & idag på jobbet åt jag en sallad på Wayne's som var godare än en Bröllopsmiddag!! owaw vilken vegetarisk sallad jag fick, en stor bit chevre, valnötter & honung ringlad på & kokta rödbetor, lite bulgur som jag petade bort, men oj oj så god, & det berättade jag för personalen åxå  

 

Köpte med mej 2 små Budapestbakelser hem, & vi har just delat en på 4:a!  

var inte så sugen som jag trodde, men det var Malte & Märta kan jag lova!  den andra får gubben ta till kaffet i morrn när jag jobbar sista dagen för i år & börjar först 8 januari igen!


Nu väntar jag på sista avsnittet av Bonde söker  


                          Kram kram på er  

Av Lena - 17 december 2013 16:28

 

Vi har varit & gått på åkervägen -undra om vi får en vit Jul?

 

Frusen väg, skönt, så det inte blir så mycket lort med hem  

 

Någon sa att planen som går i luften så man ser dom vid 3-4 tiden går till USA...

 

Romme Alpin är nog INTE så glada för blidväder, men lite kanon snö finns kvar, & den ska visst stå emot bra när det blir + grader

   

Hann med en ljus vända på middagen åxå, in mot skogen, efter att jag fixat med lite klappar på förmiddagen i stan.


Nu ska jag städa undan lite, förstår inte, fast vi bara är 2 så blir köket belamrat med skräp & disk på en gång!  


                          Kram kram på er  

Av Lena - 16 december 2013 20:35

 

Iväntan på att pappa ska vakna  

 

Åkte till mina föräldrar & fikade efter lite handlande på stan   & självklart vill särskilt Malte ha fika först, hans plats är vid diskbänken när mormor håller på att göra iordning fikat  

 

Mammas glutenfria syltkakor som bara smälter i munnen  

 

 

Sonen kom åxå förbi på en snabbfika

 

Sedan hämtade jag min Julklapp från jobbet, 1,2 kg Västerbotten ost  


Gösses så det stormar ute! vet inte att jag hört att det skulle göra det? blåser mer än det någonsin har gjort i år ju! typ  


                                         Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards