frallorna

Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Lena - 2 februari 2022 17:38


Magen har behövt & behöver lite extra boost nu, så jag har fastat sedan söndags, & gått promender i sol...



... lite kallt emellanåt men skönt ändå...



Tog upp Aroniabär, blåbär, lingon & jordgubbar ur frysen, har hinkvis av Aroniabär & dom andra åxå, tänk så värt det var att kämpa på där i ssommras i kogen ändå  fast kul var det åxå med både min vän & mamma & moster, fika & skratt & Aroniabären var lättplockade från buske  



Tillsatte pressade höst druvor - druvsafft & lät rinna genom silduk sötade med...  ... grannens honung från ängarna i vår by, blev gott & fler repriser i större mängd åt gången, det & rödbetsjouice har jag levt på 3 dagar

 


Igår åkte Malte & jag till föräldrarna, hade köpt med Dänskå Winerbröööd med chokolaaaade på & så kom min bror dit, väldans trevligt kafferep fast jag drack bara mammas ljuvliga hemgjorda hallon/vinbärsaft 


  Idag blev det storhandling i stan, köpte syrade burkar & dinkelkakor...


... började omgående med att finhacka morötter & skiva blomkål, kokade i buljong & pureade i min nya lilla blender & den blev totalt len & slät...



... på med den goda grönsakskrämen & toppade med syrade grönsaker, 2 får räcka för dagen, inte skrämma magen & tugga länge, kommer fortsötta att dricka några dagar till & även äta syrat. Visade allt gott för min syster, hon höll på att kräkas  ja i mat är vi inte lika  



En promenad i bara minus 5 & solen värmde lite skönt, Malte valde vägen & så blev det lite prat med grannen 


Idag kom jag ihåg att köpa riktig fågelfrösblandning plötsligt händer det  & till skatorna   3 sådana enkilos klumpar då dom är attans billiga just nu 31% fett, de behöver dom i kylan  


Dagen har gått i ett så nu ska jag bara slåikull mina ben & kolla tv


                 Kram på er mina följare  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards