frallorna

Alla inlägg den 27 februari 2022

Av Lena - 27 februari 2022 19:16


I torsdags kom mina Luktärtsfrön, så glad! & inte nog med det, utan jag fick en Gudrun Sjöden katalog jag inte beställt, med har väl hamnat i nått trevligt flöde sedan sista köpet därifrån  jag har lusläst den & njutit månitro, sett mej dansa runt i böljande klänningar... ja drömma går ju & allt klär ju inte en elefant   


       


Jag begrundade & njöt min Hallonpaj till, den var tametusan sååå god!  



Sol & bya promenad...



... & den där Ungen som ska vara så nära det bara går  




Torsdag & in till stan för att köpa D-vitamin, glöm inte hur viktig den är mina vänner! & sedan en kyrkpromenad som skulle vara så skön, men hjälpt som det blåste & vi var stela som robotar när vi kom till bilen igen  


Så jobbade jag natt på äldreboendet, & fina kollegor på det   


 


Fredag eftermiddag kom Sam hit för övernattning, vi köpte hämtmat han valt, åt till Talang & sedan somnade både han & farfar & Malte redan kl 21    ja de va den fredan & bara jag som var vaken, & Ungen han var ute & ville inte in förens senare 




Ärenden in till stan på lördag eftermiddag & Malte...



... fick se stora världen vid Kupolen, lilla Trollungen som mest ser byn, & byvägar & skog stod bara helt paralyserad stundom åt allt folk, bilar & ett enda myller av allt ha ha...



In på ystemet för att köpa Procecco & se så fina elskåp dom tapetserat med bilder från vår stad från förr i tiden, istället för bara gråa plåtskåp...



... vilken toppen idé    



Bidde sedan en till promenad på körgårn



 


Kvällen kom, hade fixat gomat & blandat Aperol till gubben & procecco till mej badade av oss veckans skit i över 1 timme & sedan Mellon, ja den kom & gick, ingen hit tyckte jag, för den absolut bästa låt ÄR Lisa Miskovsky, alltså heeelt underbar är hennes låt, måtte den gå vidare på lördag i sista cansen...



Idag blev det tippen med massa kartoner å annat & en promenad vid hamnen, belv ingen is promenad för det var så mycket smältvatten på, men skönt ändå & många sköna plussgrader...




... & därborta på Sjöbods trappen satt en kvinna & solade i lä, hur mysigt & en termos hade hon med sej åxå, just där som vi min bror & kusin m fruar brukar sitta om våren dessa sköna dagar, men det har inte hunnits med hitills...



... fantastisk dag & varmt men inte så många som syntes på sjön, men väldigt många bilar & 2 plan som gjort ett X... uch, jag skulle inte vilja upp i luften dagar som denna tid är med krig så nära oss...


... Opps! så hade Malte hoppat ner på isen  


Ja så kom vi hem, diskade & gubben åkte ner till återvinningsstationen, fixade mat & åt till Sverige mot Norge som vi såg på playen, därefter Elitstyrkans hemlighet, ja kära värld... men vi har väl alla våra intressen om än deras är lite för mycket & tuffa & rentav farliga, hua   



Ja & så kom Sam hit nu på kvällningen för 2 nätters översovning & slippa fritis innan mamma & pappa får lite semester i mitten av veckan, här skrattar dom så det hörs nog ända ut, ser på Tom & Jerry!  


Vi skrattade igårkvällst i badet åt våra lördags rutiner, vi har 2, endera Hedemora Delplocken, handla på Hemköp & promenad & bilfika i Vikmanshyttan, eller så ärende till stan, kyrkogårdspromenad, biltvätt & hem   men vi är nöjda så för tillfället   


Uch ja, så detta krig, känns som det kommer närmre & närmre, hela Europa stängde idag sina luftrum för Ryssland... & vet ni, alla barn & vuxna som lider, men det gör åxå djuren, undra hur många som lämnats hemma? igår visades & talads det om just det, hur många som kom med burar med katter & kaniner i & hundar som bars & gick med sina "föräldrar" det beklämmer mej så... tänker på hästar, kor, grisar, ja inga värdefulla djur för deras skull, dom är ju bara till för att arbeta, ge mjölk & att äta deras kroppar... vad händer med dom? stannar bonden kvar?  slaktar han dom omgående? ja sånt far runt i mitt huvud & mitt hjärta blöder...


Sedan när? ja eller aldrig har man väl tänkt på Jod tabletter? vet att i alla fall förr fick folk som bodde nära ett Kärnkraftsverk sådana, nu är dom visst slut i hela landet, att man inte tänkte på det?? hemska tanke & låt oss leva ett tag till...


                        Varm kram   i denna orostid  

  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards