frallorna

Alla inlägg den 5 februari 2022

Av Lena - 5 februari 2022 16:42

 


Igår fick jag ryka ut & hämta Sam från F klass när han önskade att slippa fritis då hans bästis inte skulle vara där, så när han kom ut stod jag där & hans leende blev stort & glatt   han visste ignet då jag jobbat natt & sonhustru inte vågade ringa tidigare än 12, jag vaknade 11.30 efter så fin & bra jobbnatt med en gammal härlig arbetskamrat som plötsligt dök upp då vi skulle vara 1 extra Covidtest & jag var negativ, ja alla kollegor  


Stekte pankakor men några frysta bär från frysen duger inte, nej det ska vara köpesylt  




... & sedan tävlade vi i detta spel som är så kul att vi kvider av skratt! 



Nej de här är inte våran Ungen, utan grannens Nubbe  Ungen ville inte in & Nubbe ville inte ut så blev det som det blev 


 


Vaknade i morse & gick in i köket & myste med Ungen på soffan & för att lyssna på Ring så spelar vi, men det blev jag snuvad på då det är OS för hela slanten.

Ser ni Gråsparvsparet som sitter där tätt tätt intill varandra, ja ett tag såg det ut som dom värmde varandra, riktigt tröck sej emot varandra så söta  väntade på mat så det fick dom & jag köpte ju frön i veckan...


 


 & idag köpte jag dessa 2! ska hänga upp dom i morrn



Blev en vända till Hedemora då gubben hade ärende dit, som oftast på lördagar   en liten bensträckare vid första stoppet...


 


... men inte här, för vet ni? skatorna var hungriga, så jag bjöd dom på ost & Maltes pankakor... hoppas dom blev glada, en hade stenkoll på mej där på lyktstolpen   hade ändå köpt en kundkorg full med godis till katter & Malte & fåglarna, så Malte blev glad vid fikat ändå   


 


Handlade på Dollar & Hemköp & sedan styrde vi kosan som nästan alltid till Vikmanshyttan för en promenad runt Bruket...



... fantastisk sol & isigt som bara den...




... där vid hembygdsgården satt en vit katt under en stuga & betraktade oss, inga vurpor& ja så blev det de goa härliga bilfikat, ja för Malte & gubben, jag tog lite bönröra på bovetekex & rårörd Ariniasaft med honung jag fixade på morron, gott gott


Hemåt de bar & en strålande dag blev det fast inte alls så varm  



kl 16 & solen börjar ge upp 



Såg Skidskytte iförmiddags, alltså vilken härlig sport det är, spänning från start till mål, tyvärr ingen Svensk medalj men nära!   


Lite ungskokt blomkål (hittade så fina eko grönsaker, mandariner & apelsiner i Hedemora  )  blir det till kvällen för mej med lite trattstuvning, för gubben har jag fixat en stor Räkmacka som vi ska äta till Melodifestivalen, hade helt glömt bort den! inte förens i torsdags när dom skulle spela upp alla bidrag på radion, såklart ville jag inte lyssna, vill bli överaskad ikväll   även om det inte brukar vara många låtar av alla under alla deltävlingar som tilltalar mej


Gubben slumrade medans jag plockade upp & fejade i köket men nu ska vi kolla på playen på Sverige mot Norge som vi missade i veckan


            Kram på er mina läsare  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards