frallorna

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2022

Vackert...

Av Lena - 5 oktober 2022 12:48


Tisdag & -Gomorron kära Ungen!   




Kylig morron med frost...



... men värmen kom & himlen blev blå...




Finns osianer av Fläderbär, vet att man kan lägga in dom & då kallas dom för falsk kapris, nu gillar jag varken fläderns smak eller kaprisen...



... så dom får sitta kvar & kanske kommer någon fågel & tycker om dom 



Samtidigt som frosten kom tappade vår lönn så med löv, en del stora som dasslock  



Lägger upp denna bild från en sagobok av Lena Andersson & hennes Maja i bild, hon är så fantastisk att följa på Instagram under Majasalfabet, gå in & njut av bilder & allt sött  funderar om jag ska testa att göra en & låta torka?



Bakade grahamfrallor till gubben, dom blev perfekta sa han  



Igårkvällst kl 17.25



Idag kl 11.13, ingen sol i sikte & både regn & blåst väntas, men inne har vi det varmt & gott



Ibland tackar fåglarna för sej & sår lite blomster, dessa små lixom solrosor som kämpade i höga gräset tog jag nyss  in



Ska stöka i köket & försöka få lite plats för blommorna som fortfarande står på golvet i ett rum, men jag arbetar sakta... det kommer en Novell emellan, ett telefonsamtal, en promenad, äta nått & bara kramas med Malte   dagarna går så fort så jag hinner inget! älskar så kolosalt att bara vara hemma i ensamheten när jag inte jobbar, jag är en ensamvarg delux, blir mer & mer lik min farmor, lik henne i så mycke, både figur   gud förbjude  & att spara på allt  & hon kunde sitta i sin lilla stuga i Särna vid sjön i skogen & bara titta ut, bläddra i en veckotidning, hälsa på sin syster ibland, vi andra tänkte på den tiden -är det inte ensamt? men -nej nej inte då! Idag önskar jag mej detsamma... med en punkt till, att kunna se lite folk på håll... tänk att ha en liiiten stuga på fjället & bara se en vandringsled några hundra meter bort, vidunderlig utsikt &... &...   men så blir det inte, såklart, för vi bor ju redan i vårt vackra lilla *slott* om än inte med fjällutsikt, fast drömma kan man & gratis är det åxå  & drömt gjorde jag nyss när jag kokade hjortronsylt, om när vi plockade dom i Norr, där vid fjället...


                Fin dag till dej som kikar in  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards