frallorna

Alla inlägg den 20 oktober 2022

Av Lena - 20 oktober 2022 21:26


Igår var det riktigt skönt, promenaden som inte just då skulle bli en promenad blev en ändå när Malte tyckte så, därav inget täcke, som jag är så noga med, tänker verkligen på att hålla honom varm, gammal & grå & så har ju denna ras inte så mycket päls, nästan som att gå naken som människa & vem vill göra det? & så ÄLSKAR Malte täcken, blir så ivrig om jag tar fram det så han försöker få i huvudet i den innan jag ens börjat sätta på, så har han alltid vart, tvärsemot många vovvar, vår sötnos  



Plötsligt sod en så läcker Lupin & blommade på tomten -jag ger inte upp hörde jag den väsa  ...



... lixom dessa Blåklockor, fast dom sa -Vi  



Men alltså gårkvällens läckra himmel från altanen...



... lika fin från tvättstugans dörr  Frost blev det, men tänk mina Luktärtor ger inte upp ändå, utan fortsätter med att knopparna slår ut, så i morrn kan jag nog skörda en till bukett  



Den här skalan visades igår på Nyheterna, om elförbrukningen från förra året till detta & samma månad, markant vad vi sparar! 



Idag lika fint som igår men lite kyligare...



... & grannens Nubbe ska vara med överallt & helst gnussa med Malte, han som inte gillar katter, men det känner tydligen inte Nubbe av, ja inte vår Ungen heller, men ok Malte gör inget, dom kan nosa på varandra, men då vill jag att det sker under uppsikt  



Solen gassade & beslöjade oss med sina strålar  



Min dagens nyttomumma 



Ja så fick Malte sin akupungtur här hemma istället för i grannstan & sån skillnad! han fullkomligt somnade som en stock under lacern & under tiden nålarna verkade. mycket bra att vara så avslappnad under behandlingen, så fortsättningsvis kommer det bli en del här hemma istället för på kliniken där han inte motsäger sej behandlingen men har mot slutet blivit mer onådig



... & efter blev det en kiss & sedan somnade han bara om när nålarna var bortagna



Fick lov att hasta iväg in till stan mot eftermiddagen & där jag stod på parkeringen så hördes ett dån i luften, tittade runt & där hom den Hercules, sakta stor & klumpig i luften, gubben kallar honom för Mölumma = humla   = borde knappt kunna flyga...  


                        Kram i höstkylan  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards