frallorna

Alla inlägg den 26 oktober 2022

Av Lena - 26 oktober 2022 17:21


Tisdag. Men alltså, hänger inte med, i första klass får alla elever en egen dator! (dock inte denna, men Sam har en kod så han kåxå an arbeta hemifrån) där dom bl.a lär sej tex matte, pluss & minus genom lek tycker jag det var, en pojke att klä på i olika munderingar, men för att kunna klä honom & med en massa andra saker kostar allt olika många "poäng", & poäng får man när man gör olika uppgifter rätt  hur kul lixom! skillnaden är ju ljusår sedan jag var barn kan man lungt säga   han är redan sååå duktig på att läsa, pluss & minus m.m som ingenting, & ja är något roligt så lär man ju sej lätt   



Sonen låg på golvet & sträckte ryggen & så hoppade Jossan upp & Sam som ville pussa Jossan  



Annars var gårdagen ruskigt blöt & tung



Idag strax efter kl 08 & solen lyste långt dr borta över bergen...



... & jag kunde plocka in en bukett med Luktärtor den 26 oktober....



... fantastiskt vilka tåliga endra! 



Promenad hemmikring...



... & blå himmel kom mot middagen   




... så även solen & 2 fina fina Rådjur! käkade nerfallna Åkeröäpplen, ser nästan ut som en mamma & ett barn, en ser i alla fall ut att vara lite äldre...



... underbart besök   


Annars då? ja inget särskilt, pratat i telefonen, eller säger man numer "mobilen" ja så är det ju, för vi har inte längre någon "hem" telefon, tycker det känns sorgligt... hur världen blivit... datoriserad så infernaliskt! i vår Kommun är tyvärr en mobiltelefon att gå efter viktigar i vården än rätt vård! den mest falska trygghet jag & i prinsip all vårdpersonal tycker någonsin skådat, folk ramlar & slår sej & larmar, men larmen går inte fram... ett "program" som är såååå långt från patiensäkert man kan komma, det vill vår Kommun ha igenom, medans vi alla vårdpersonal skriker NEEEEEJ!!! den tar så mycket tid från våra vårtagare, för viktigast är att vi klickar på den hela dagarna & nättern... bedrövligt, men "vi" kämpar mot pamparna, vill ge tiden till dom som behöver & inte till mobiler & datorer...& jag vet att denna modell hitintills kostat miljoner... detta system stressar oss arbetare nått otroligt, sjukskrivningar & folk som bryter ihop... facket & andra instanser är inkopplade. Så jag har faktiskt vägrat   & kommer fortsätta så... jag tycker mina fina vårdtagare är värd all min tid jag jobbar & att dom inte ska behöva konkurera med en mobil med hundra olika koder...


Hua... så värden blivit...


                     Önskar er en fin kväll  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards