frallorna

Direktlänk till inlägg 30 september 2022

Freda....

Av Lena - 30 september 2022 18:48


Tisdag & skogen fick ett besök av mamma, moster & mej, lingon på "agendan"...



... & dom fanns i osianer, mer än på dom 2 tidigare platser vi var på för några dagar sedan, så mycket så vi baxnade & stora så mamma kallade dom för "Månbär"...



... & inte bara lingon, utan fantastiska blåbär & än större än "månbären" så jag började handplocka, ökade så fort då storleken var XL 


Tyvärr är mina frysar knökfulla & än mer än så  så jag fick börja koka sylt av en del, ändå blir det troligen en vända till, för mycke vill ha mer å helvittä bli aldrig fullt... nej skoja bara, ett ordspråk som är lite galet  



Prinsen i sin söta mössa...



... & det där gulliga leendet med glugg  



På var sida, men Nubbe fick åxå komma in, såklart  


Veckan har löpt på, jobb & handling, sömn & vila & aningen städning som det borde vart mest av  


Tycker så synd om Rysslands folk, som blir rent ut sagt mobbade av Finland & snart Sverige m.fl länder, oskyldiga & kan inte rösta bort sin ledare, rädda för att hamna i krig, ovälkomna i vårt land & andra... män som är rädda för att hamna i krig... tänker att det vore även våra, det är nära även här & då kan jag lova att även vårt folk skulle ta sej över gränserna... tar vi hand om dom från Ukraina kan vi även hjälpa oskyldiga från Ryssland... Vi dissar allt vad Ryssland har att erbjuda, deras export är stoppad, deras folk får det än sämre, dom som många redan har det dåligt... Tycker det liknar en enda stor soptunna av dummheter... 


Världens Barn galan på tv, undra om det gäller för Rysslands barn åxå...



I morrn ska vi på dagstur, fint


                             Kram kram   

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 oktober 2022 09:39

Tänk så mycket lingon det finns i år. Jag och Kinabror har plockat flera gånger och gett bort. Nu har det regnat en hel vecka så nu blir det nog inget mer plockande. Skulle tittat efter trattisar men gruvar mig för det är så blött överallt och så har vi en björn inpå knutarna just nu.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

3 oktober 2022 12:35

Hej hej!

Ja verkligen massor! jag har åxå gett bort, känns fantastiskt att ge till dom som inte kan eller har tid att plocka!

Läste om Jack & björnen, eller vad som lurade i knutarna, har ni Lo där åxå tro? eller varg... tur han är klok & kom till dej, hans trygghet då *hjärta*

Jag har tänkt leta trattar idag, så nyfiken & skulle vilja ha en smarrig trattsoppa till kvällen, men det är så blött ute, tänkte det skulle torka upp lite, men ännu kl 12.30 är det vått men blå himmel i alla fall :))

Varm kram till dej du fina *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards