frallorna

Alla inlägg den 11 september 2022

Av Lena - 11 september 2022 15:27


Fredag morron, solen solade in & Ungen njöt...


 


... & på förmiddagen hämtade jag upp mamma vidare till moster & vidare till Wåhlsteds eko odlingar, köpte massor av grönsaker  där hade dom ett nytillskott, det magiskaste *sagoväsen* jag någonsin mött, en vovve så ljuvlig att jag fick tårar i ögonen...  


 


... ja sedan bar det av mot skogen igen & Malte var med...




... fint att gå där & han njöt  ...

 



... även fast han inte fick smaka på dessa jag köpt  ...



... dom var till mamma & moster, jag & Malte åt annat, jag fröbröd med en så god bredbar veganost & Malte gick bananas i "mormors" kakburk    ...



... mums  /Malte



 


Körde sedan till en annan skog där dessa 2 handplockade blåbär , Malte & jag tog en promenad


Väl hemma lassade jag in massa grönsaker -vitlök soja osv i ugnen, & gjorde en purjolöks stuvning till, lingonsylt & slurpas så gott  


 


Sam hade Barnkalas för sina 14 "klasskompisar" massa lekar & påhittiga föräldrar  här är 2 grannbarn kvar medans alla andra åkt hem, & fast dom öst på hela dagen fanns enegin kvar i samma utsträckning, alltså hade jag bara haft hälften eller hälften av hälften av den vore jag glad   här kom bästa "farbror" vår andra son, dom älskar när han hoppar med dom  



Igårkvällst var vi bjudna till Sången, finns många Sången men vi åkte till denna där våra grannar har en liten & ack så gullig sommarstuga några meter från sjön, heeeelt magsikt & WOW så lyxigt...



... nytt bastuhus & utebadtunna & detta lilla gamla dass så sött 



Var ytterst nyfiken på vad vi skulle bli bjudna på? alltså Sellnäsplanka Vegan! så fint & så gott & omtanke till mej    även om vi alla åt lika hade hon hade åxå lite annat till som inte jag åt av, lax ägg å så


Vi åt & åt & mmmm mums mums 



Eva bjöd på Crazy Cat till  & alkoholfritt till våra chauförer   




Malte var farsinerad av lågorna & sov så skönt trots att det blev väldigt varmt emellanåt  kaffe & äppelpaj & mörkret kom, ja så...



... tackade vi ödmjukast för oss    & begav oss hemåt igen...



... fullmånen lyste upp skarpt på himlen alltid bra med lite ledljus  



Hemma väntade denna granngubbe Nubbe på oss ha ha & fick komma in & sova här & ja såklart  även Ungen  



Idag & Röstning, dröm om vår förvåning! ena sonen var dit i morse, så lång kö! så han vände, ja så for vi dit vid 13 & lika lång kö! så vi svängde om där efter några bestyr & påhälsning hos faste -men nu då är väl kön borta tänkte vi efter 1.5 timme, men icke deå! -va? detta har inte hänt under alla år vi röstat!-va? va? så nu åker vi dit mpt kvällningen istället... för rösta ska vi! blått, rött, grönt, gult & jag vet inte vad, tänk ändå om alla var överens...    


 


Uppdatering! endast 1 & en fick gå in & rösta, inte undra på kön... alltså vilken tid det tog!! & när vi väl kom in, ja många många med samma problem, det blev stockning hela tiden då valblanketterna satt huller om buller! bara när vi stod i farstun backade 2 från sina bås då dom fått fel blanketter... herregud vilken kom på den ljusblå ideeén att sätta dom så???  En man fick hjälpa nästan alla så även mej att hitta rätt... Kl är 20.19 nu & jag undrar om dom sitter kvar ännu med alla som vill rösta & inte hittar rätt i blankettlådan  ...


                                          Hej svejs  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards