frallorna

Alla inlägg den 8 september 2022

Av Lena - 8 september 2022 19:24



Sådana mysiga stunder med Ungen  



Måndag & jag gick ner till grannen & fick recept till Malte, hennes höns gick ut ur hönsgården & på upptäcksfärd i deras mysiga trädgård...



... vars ena växthus är deras sandbadhus  



Så en Rommepromenad åxå den dagen...




Tisdag förmiddag & en...



... ljuvlig solpromenad hemma vid ...



... innan det blev skogen med mamma & moster...



... jag skulle plocka lingon men där fanns osianer av finaste blåbär, så jag ändrade mej & plockade 10 liter av dom, moster 86 år plockade 25 liter lingon, som en gasell i skogen  mamma 83 detsamma & plockade massa renränsade lingon & blåbär, dom är hurtiga båda 2 må jag säga ...



... & såklart fikat! & som vi skrattade, vi har attans kul där i skogen på deras lingon & blåbärsmarker som dom plockat bär på i över 40 år  



Moster ville ha oss med in när vi släppte av henne & där på soffan stod 2 kartonger av 5 stycken, fullproppade med hennes stickade tofflor, jag tog 2 par, mamma till både syrran & Elsa & sej, i morrn ska jag ta några fler för attans så varma & mjuka dom är att gå i, visst har jag fått förr åxå men slitit söner dom med tiden, å nu när nådatider är på antagande så är det bäst att ha åtminstonde varmt om fossingarna  


Hem & rensa bär, hann lite drygt hälften sedan fick jag skynda till nattjobbet...



... morronen hem igår, dimman låg tät.... 



... klockan på ringning & iväg till gannstan där Maltes Lacer & akupungtur väntade, & efter den stannade vi i hamnen & tog en promenad i sol...



... & där uppe i luften ett plan kanske på väg på semester  


Fortsatte sedan rensa blåbär, mat & annat & sedan nattjobb igen  

 



I morse innan jag slutade & solen så vacker där borta & värmevärkets skorsten så solig


De va veckan som gått & i morrn blir det att hämta mamma & vidare till Djur & hämta moster & sedan till Wåhlsteds ekologiska grönsaker I Dala Floda för diverse inhandlig av deras grönsaker, sedanen en slingerväg genom skogen & till Lingonen vi ska plocka! Malte ska följa för just där vi ska vara är marken fin & jämn  ja så ska jag bjuda "damerna" på bakelse från Alma Nilsson   där på någon sten efter Lingonplockningen


                       Kram på er finisar   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards