frallorna

Direktlänk till inlägg 26 september 2022

Minitur...

Av Lena - 26 september 2022 15:19


Så hamnade vi i Leksand i fredags & den fina campingen, denna ång var vi 13 campare & 5 vovvar, medans kärleken instalerade el osv tog jag & Malte en första promenad längs Siljan av många, sååå vackert...



 ... lågvatten & inget bad trots att Malte ville, eller i alla fall känna på vattnet  



Krusbärsmarmeladen passade bra...



Ja vi har gonat oss & bara varit...





-Tjohooo mossan å fassan! Sommarland är öppet!!  






Väntar på en diskare  





På bilderna ser man inte det blå, men vi hade fantastiskt väder! & regn om nätterna, så skönt sövande



-Här sitter jag på bordet! ser & känner mer än "någon" försöker smussla med... /Malte



-se inte sådär noncalant ut fassan å dumskratta! jag vet ju!   



-& har vetat alldeles för länge vad du försöker gömma  



-inte en minut för sent, att man ska behöva tröka så för att få fredasgodis!  /Malte 




Ja det var den härliga biten, den mindre trevliga var att det finns gäster & mindre bra gäster  



På lördagkvällen vid ca 20.30 ropade gubben kom kom kom! jag ut i nattlinne -vad är det?? -jag tror jag såg en varg?... den den nu var försvann nerför backen bakom en husvagn & vi gick in med Malte som slagit sin drill.

Jag gick sedan ut & där springer den, men ser den vid en lyktstolpe & ser att det är en hund, en väldigt stor en, den springer överallt, jag går ut & tänker om den hör hemma någonstans, den ser mej & gör en ursinnes atack med skall som ekar långt emot mej, vet inte när jag hade den rädslan sist... men spriner dom 5 stegen in i husbilen det snabbaste jag löpt på 10 år minst, & släner igen dörren & skakar... då hör jag en husse ropa från husvagnen där vid hunden & den kommer till honom, jag öppnar dörren & drämmer igen den han tittar upp emot oss & går in... men hunden är fortfarande lös ute & fortsätter springa i hällregnet som blir... jag har koll hela tiden, 2 gånger öppnas dörren & mannen eller kvinnan tittar ut...

Malte måste få slå en sista drill, då är klockan 23 & jag öppnar först dörren & kliver ner på marken, då kommer nästa lika attack emot mej... han hinner springa dit emot mej där han är på bilden ungefär ifrån husvagnen... husse kommer ut & ropar dens namn, en pojke visst, & han stannar men kommer inte till husse, jag har ställt mej i dörren, till sist lommar han till sin husse som beodrar honom att hoppa in i skuffen på bilen & drämmer igen den... där fick den sova, inte inne i husvagnen... blöt & kulen, lilla vän, vad har du för ond husse... ja så var min kväll förstörd, inte kunde jag tänka på annat än på vovven, som inte fick vara med sin familj...



... medans Malte låg nerbäddad emellan oss & trynade & sov i värmen, vår kärlek 


Det gör så ont, hade redan mina ord valda till söndag morron, ville inte hålla tyst, men när vi vaknade var dom redan borta...


... & som om inte det var nog så när vi kom på fredan var en katt & sprangomkring på campingen, en liten silvergrå skrutttis, den verkade så vilsen, ville in i toalettdelen, ute båda nätterna, jag såg den, & tänkte tur den klättrade på ett staket då den lösa vovven sprangomkring...


Skulle ringt till Campingen idag & höra med dom, finns en del som hyr månadsvis i stugorna, men tänker åxå, hemska tanke om? den lämnats kvar av någon campare, om den nu är en vilsen bortglömd oönskad sommarkatt...


I morrn ringer jag, idag tog sömnen & tröttheten över, efter en ja nästan 2 nätters oro om dom 4 fotade, för när djur & försvarslösa far illa då brister mitt hjärta i tusen bitar...


 


Nästan hemma igårkvällst, här hade regant mest, blött men en sol kikade fram under molntäcket  


I övrigt då, jo det är skönt med miljöombyte, Malte fick promenera så han har sovit som en stock sedan igårkvällst tills idag vid 09.00 då han fick medicin & mat, sedan slocknade han igen...

 


  ... & vi tog en regntyngd liten bensträckare



Sonen har skött Ungen, men jag var så efterlängtad! fick knappt ens sova inatt, 2 timmar i taget, sedan fick han lov att pussa & mysa med mej, bli kliad & ja han är "too mutch love" han skulle pussas konstant, denna lilla varelse är så mycket kärlek att det inte går att beskriva, min älskade älskade Ungen  fast blyg är han men sonen & Sam fick faktiskt klappa honom, framsteg  



   

Nu är älsklingen hemma & vi fika alla 3   dvs inte Ungen, han är ute på äventyr, fast bara runt gården, han går inte långt bort  


Kram på er finisar som kikar in    


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards