frallorna

Direktlänk till inlägg 4 september 2022

Semester!...

Av Lena - 4 september 2022 15:40


I fredags gav vi oss iväg på en minisemester delux, 3.5 mil bort taxade vi in 13.30 på Leksands vackra camping, Malte & jag tog en promenad medans älsklingen fixade med tv & ström å så, vacker dag & vackert överallt...





Vackra moljusbilder på andra sidan Siljan, där som är så fint med alla röda små stugor, där jag gärna skulle äga mej en stuga  



Det har regnat till & från en del, men inget som stört oss det minsta! så rogivande med drippandet på taket & vi har promenerat ändå & Malte så yster i allt nytt...



Äch då, mjukaste morronrocken fick ligga framme som mjukismys   



Vi står där med den blå randen, mitt i & inga andra tätt inpå, precis som jag önskade ha ha många fler campare än jag trott, sådär runt 25 & tillräckligt att hålla reda på!  skoja bara, men visst roar det mej väldigt att bara sitta där & se på folk!  Heja & bjuda på ett leende när vi möts!   ja det gör nästan alla emot varandra  utomhus satt vi dock inte, men många gjorde det trots att det inte var så väldigt varmt, snarare åt det kalla



Även Malte har haft fullt upp med att titta på folk & fä he he, lik sin "mor"   



 

-Nä mamma, de va ju ingen hund hemma i någon av hndkojorna!  



Hänga här & där, titta ut & vänta på nått gott... 



Tror jag var den enda att tända ljus ...



... är väl ändå ett måste i dessa mörka tider  



Väntar...


 


...på ännu en mjuk sömn...



... emellan oss  

 


Dom här 2...




... Pussgurkorna   



Tillockmed i diskrummet hade vi kul   & Malte fick vara med & lös när vi låste dörren



   



Sista promenaden för denna tur...



Oj så gott vi ätit, läst veckotidningar, kollat på tv, vilat, promenerat, pratat & pratat, fikat & gottat oss, sovit sååå skönt, som stockar, den sängen är är det verkligen klass på  



50 m innan vi är inne på gården fick Malte sitta i stolen, & han gnydde & kände igen sej direkt! så har det alltid vart, som när Märta & han satt i bak i sängen med säkerhetsbälten & vi kom in i byn började dom gny & skälla! & vi skrattade var gång, gullisar, "Home sveet home"  


Ja så var det Ungen, som ena sonen skött, men som vägrade att komma in om kvällarna, aja baja    ute i mörker & kyla... nåja han har sköna kojor med mjuka filtar, men ändå... När jag öppnade altandörren rusade han in & i min famn  & vi fick en stunds gos innan jag började plocka i allt som skulle in från husbilen, han åt sitt favvogodis & ville ut efter en stund

Ikväll är det han & jag igen, sova sked & kramas  


Fredag till söndag & det känns ändå ganska länge sedan vi åkte ha ha  & längtar redan tillbaka...


Jo föresten! jag har alltid vart 1.57 lång (som vuxen   ) men så satt en måttstock på väggen på jobbet & jag kollade, dröm om min förvåning? nu är jag 1.54 gammeldomen har slagit till   gjorde en extra koll här hemma åxå, tyvärr samma där  & älsklingen hade gått ner, 2 cm...  ja ja säjä då dä....


Malte är kabbslut, det tar att vara bortom hemma  ja även jag är lite trött "agerat frivillig allti allo delux" till mina älskade kära   


Nu väntas lingonplockning & jobb & solga dagar   


                   Kram på er där ute i sybern  

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 september 2022 17:30

Hundar är underbara. Min brorsas hund sover hela vägen från skåne och det är 110 mil men när han svänger in på min byväg vaknar han och sätter sig upp och börjar gnälla. Äntligen framme i Fisksjön och det väntar tider med frihet och utan band. Bada och nosa och leka med hunden Nalle. Härliga tider för en hund.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

22 september 2022 19:14

Hej!

Men huuuur gulligt! söta Jack *hjärta* som han längtat till dej & friheten *hjärta*
Vilket fantastiskt liv Jack & Nalle har *hjärta* & ge dom mycket godis vet ja! :))

Malte har samma syndrom he he när vi svänger in på mina föräldrars väg vaknar han om han så sovit tungt :))

Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards