frallorna

Direktlänk till inlägg 1 september 2022

Du gjorde min natt...

Av Lena - 1 september 2022 20:34


En ljuvlig gammal dam ligger på avdelningen jag jobbade på igår & inatt, vi har pratat förr, hon väntar på annat boende pga ålder & att kroppen behöver hjälp, men hennes huvud är med   vi har setts då & då & jag har kunnat sitta inne hos henne då det vart lungt på avdelningen, vi har pratat länge om livet, hennes liv som blev, sorg sjukdom & ensam kvar... jag har lyssnat & gett henne min tid då hon inte kunnat somna, då tankar kommer, att få ventilera med någon som lyssnar, tårar & skratt... igårkvällst när jag kom sa hon -den här är till dej  blev så rörd, hon gjorde min natt & dag  ... 


... men man gå ju ifrån emellanåt & hjälper fler, & när jag kom tillbaka sa hon -glömde ge dej denna chokladbit  så gulligt  ja dom har ju inte många personliga saker med där i dom små rummen, så en servett & kanske har hon lånat någon färgpenna på dagen... 

 


Första september, hösmånad & det känns i luften, den där klara sköna... Nu väntar en skön helg...


 




 


... & med den bjuder jag på några favoritbilder på våra kärlekar tagna 2012  



                            Varm kram   


 

 
 
Amisa

Amisa

1 september 2022 23:12

Så fint när den där känslan av total närvaro och uppmärksamhet gentemot varandra uppstår. Det måste kännas väldigt bra att veta att du kunde göra en så stor skillnad för henne under denna natt och kanske gjorde hon lika stor skillnad för dig? Ett fint minne som du kommer att bära med dig i resten av ditt liv?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
wiolettan

wiolettan

3 september 2022 10:34

Härliga bilder av härliga kärlekar.
Kan tänka mig att du är mycket älskad där på ditt jobb. Jag tror att du är som klippt och skuren att vara de gamlas solstråle. Så fint att höra om den äldre damen som så fint visade dig sin uppskattning.
Tack för dina medkännande ord hos mig i sommar.
Varm kram och trevlig helg.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards