frallorna

Direktlänk till inlägg 21 april 2022

Hej i solen!

Av Lena - 21 april 2022 17:03

 


I tisdags for vi till Romme för en tur i motionspåret, ljuvligt väder & Malte behöver träna upp sin stabilitet efter lång vila då tassarna var dåliga, nu är han en riktig piggelin & springer glatt   salvor & medicin har gjort susen


På fältet här går dock inte att gå nu, för Jordbin håller på att bygga i marken, stora svärmar överallt, dom gräver i den fina sandmarken, uch för att trampa på ett sånt, ja för bådas (biets) skull  åklart  & om Malte skulle få ett stick i tassen





Kreativa barn håller på att bygga kojor



Mindre kul var att jag "lyckades" köra in en bult   i däcket  det började slå i bilen när jag körde, fy fasiken vilken oror, tänkte punktering & nästan framme vid motionspåret, körde ändå dit, ville inte satnna på vägkanten, fick bära eller brista    & vilken tur mitt i eländet att det bara var att ringa gubben på jobbet som kom, provkörde & hörde direkt att det var hjulet & mycket riktigt där satt den, bulten  



Han åkte hem & hämtade däck, min händiga "hunk" bilreparatör, mekaniker, stark kunnig & så snygg så jag svimmar & han är MIN  



Under tiden han gjorde det tog vi ytterligare en liten promenad



Giftiga med vackra Tibasten stod där i en stor buske



Hemma igen så öppnade vi dörren ut & satte för grinden, spännande tyckte Malte & temetusan kom idet nte några människor & gick förbi på grusvägen    



Igår for vi dit igen...



... som tur är finns vatten & snö här & där att svalka sej med



Idag har vi vart på Rommehedslägret å knatat runt... 



... fint & skönt, men en familj hade sina 2 Frallor lösa långt där borta så jag vände, men då hade dom redan sett oss & kom som en kattapult mot oss, inte hörde dom sin husses & mattes stanna!  adrenalinet pumpade i mej, hanen stor & bossig, moppade & jag försökte ha Malte bakom mina ben, en matte kom lunkande efter, ropade att jag skulle sparka honom... såklart gjorde jag inte det, inte göra den mer moppig! dom är ju kamphundar... utan röt i så hundarna backade en aning & planen i luften nästan störtade, då ökade matte farten... bad tusen gånger om ursäkt... jag sa ok, ja sånt kan hända, men inte fasiken har man hundar lösa där hundar går hela tiden, folk & hästar & golfspelare om man inte har kontroll på dom!  hade kunnat gå hur illa som helst...




Ring ring i mobilen nu på eftermiddagen, sonhustrun sa -kom ut! Sam hade precis lärt sej cykla utan stödhjul! så stort!  han bara satte sej på & for iväg ha ha  



 

För föräldrar & farmor & farfar som var där var det stort! & han sååå stolt!!  



Lite grus i dojan


Ja så har dagarna löpt på


Inatt väntar jobb, där jag ska vara blev dom boende evakuerade idag på eftermiddagen & inhysta på ett ensligt öde nerlagt Hotell, som tur är jobbar jag med en härlig ordinarie kollega, vi vet inte vart vi går in, inga nycklar, knacka på fönstren & hoppas bli insläppta ha ha... vi har ingen aning om hur det ser ut, bara hört att det är väldigt små rum & så trångt, blir onekligen en spännande natt   


Har gjort fröbröd & hummus som får bli min "nattmat" + en banan & isvatten med mixade aroniabär 



I morrn lika fint väder & det är fredag  


                      Kram på er   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards