frallorna

Alla inlägg den 1 april 2022

Av Lena - 1 april 2022 16:07


Igår åkte vi till Romme, det snöade från moln runtom oss men inte här... 



... där det blå åt andra hållet höll tillbaka det grå  



 Kan lova att efter den promenaden var vi stelfrusna & bilen var ljuvlig att komma in i



Mina "dra för gardiner" med en orkide bakom har hittat till solen via sin egna väg 


Gjorde rödbetshumus igår, blev attans god  



... bakade även glutenfritt bröd, nja... men det var ok att dippa i humusen i alla fall



Så kom grannungen Nubbe hit, han både är så härlig & har ett sånt speciellt utseeénde & älskar allt & alla & så tacksam   gullade med mej & sedan somnade han i "sin" älsklingsbädd på kontoret  



Ha ha ja vad säger man? aprillväder? nästan som ett skämt, jobbade natt & det snöade en del på morronkvisten så ett vitt lager hade kommit, fick lov in halvägs några km till stan för att hämta ut ett beställt paket i en affär, men kära nån! ju närmare stan jag kom, jag lovar, det var 1 dec snö där jag parkerade! gympaskor, pulsa fram, sådär så man bara gapar! snön fullkomligt vräkte ner där & det var krockar i hela stan & även där på parkeringen, men bara just i vår stad, ett elakt moln hade stannat till  

På väg hem igen, ja där var det "bara" puder igen, fast Malte tyckte det var lite märkligt, vi har ju lixom kommit över snön nu



Sov skönt en stund, fikat när "pappa" kom hem...



... i paketet var bl.a dessa 2 lite mindre emaljerade Mumin muggar, så ljuvliga, det är Kärleken & jag på dom  perfekt för lilla ryggan på våra skogs & mys promenader  Idag blev det snabbkaffe (som jag älskar) & popcorn  



Vädret är kallt & brrrr... gubben eldar & ett bad väntar, lite cava & tilltugg, sedan blir det väl Master singers, inte ett jätte favo profram men lite nyfiken blir man allt  


Lurad idag? ja de höll jag på att bli... & det dummaste, Fredrik Steen (hund mannen) hade en film på Insta där han sa att när man plockat upp sitt hundbajs är det viktigt ibland att lukta på det & även dela det lite & klämma & (tyckte det lät aningen märkligt)... sedan är det även bra att smaka på det åxå! (vilket han gjorde, chokladsmet) då först förstod jag, trött som jag, men att äta? då ramlade äntligen hela polätten ner  


                Kram & fin fredag till dej som kikar in  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards