frallorna

Alla inlägg den 24 april 2022

Av Lena - 24 april 2022 17:45

  För ett tag sedan fick jag 2 kuddfodral av min syster, vi lixom ger varandra små saker då & då, eller hon lite mer för hon städar ur mer & är mer ute på affärer & på Loppisar än jag   & så när jag kom till Rusta i vintras såg jag dom, utförsäljning 10 kr st, så jag köpte 5 till, & så var det nu bara innerkuddar som fattades, dyra är dom men på Jysk kostade en innerkudde bara 30 kr!   tyvärr kom vi av oss lite med bäddning & mer iordningställning på altanen då kylan plötsligt infann sej igen 

 


Igår kvällst kom fina vänner på besök, så mysigt  


      


Jag stod hela dagen från kl 08.00 vid diskbänken, först gjorde jag en mega lasagne för 5 pers till ena sonen som hade hjälp av kompisar med att lägga om taket, 3 kompisar som är snickare & 2 allkonstnärer  bakade Focacciabröd efter konstens alla regler, långjäsning & duttande, dom blev fantastiska, hälften till snickarna & hälften till vår kväll som bl.a var Italienska pajer, hummus i mixern & efterätt fruktsallad & ljuvlig glass till, massa snacks men glömde bjuda på mina fixade mandlar, aj aj... mätta & belåtna åkte dom hem i natten, & fram med golvsängen bums!  



Idag & jag var vaken ganska tidigt, myste med Ungen i köket... gubben vaknade Ungen gick ut & vi låg framför tv:n & bara vilade, kravlöst...


Frukosten blev brunch framför tv:n & GW   kaffe & så Lats dance...


Kl 14 pallrade vi oss upp... eller nej jag ringde sonen tidigare & frågade om jag skulle göra mat till han & snickarna idag åxå men det behövdes inte...



... fångade dom i liiite vila & prat på taket 


 


Fixade fika & for till Romme för en uppiggande promenad...



... inte alls kallt, & for sedan till Biltvätten & bilfikade i kön ha ha fruktsallad med glass & kaffe, så gott 



Hemma igen & fortfarande full fart på taket, nu är det lungt & det kan regna utan att det gör något innan pannorna är på


 


Fick fint ekovin från Sicilien & Tulpaner igår, ljuvlig choklad, servetter å så  


Jobbnatten på hotellet på torsdag då? ja den var lugn, alla sov av utmattning & den omvälvande flytten, lite småkusligt, inte pga ev spöken, nej mer att någon ovälkommen jäst skulle kunna komma... fast det gör det nog inte.

Tänkte hela tiden på The Shining  väntade bara på detta.. (lånad bild  ) skrämde min härliga kollega lite  ja ja säger då de...  


 


Så vackert just nu


Ikväll ska jag se Mästarnas Mästare, fortsätta ta det "piano" gubben växlar däck, men kommer strax in, & golvsängen den är kanon den   


                      Kram på er  




 




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards