frallorna

Alla inlägg den 27 april 2022

Av Lena - 27 april 2022 21:18


Tulpanerna jag fick i lördags är just så busiga & ljuvliga som jag älskar & trivs fortfarande 


 


Igår morse när jag kom hem från jobbet, vad ser jag då? jo att Blåmesparet som var här för 2 år sedan kommit tillbaka för andra gången & intagit vårt Elskåp  ja såklart vet jag ju inte om dom är domsamma, men att få för sej att bädda i det är lite märkligt, hur som är det i alla fall ett par

Nu har vi tejpat för skåpet & lagt bort handtaget & en av dom älskar bilens backspegel väldigt, den flaxar framför spegeln & sedan sätter den sej på den, upprepas hela dagarna då & då, så kul att följa dom & se dom komma med näbbarna fulla i mossa  


  Såhär såg det ut för 2 år sedan, en mjuk bädd hade dom fixat som sedan fylldes med deras mjuka luddpäls... & en kloss att kliva in på & så ungarna skulle komma ut när det var dags, den är åxå ditsatt...



 


... så här såg det ut sedan, tack in en smal böjbar lång kamera grej utan att störa & fick några kort, & dom var 3  i år är dom väldigt tidiga så det kanske blir fler kullar



Bidde ingen långpromenad igår, bara genom byn


Igår var jag åxå till Mlle & matte, fick en nyckel så jag kan börja promenera honom igen när jag har tid, dom har flyttat in till centrum, så nu blir det nya vägar & mer bland hus



Idag & i morse & Ungen ville bara gosa & gosa lääänge  




For till Mille vid lunch för en långpromenad i sol & lagom värme & den killen han kan verkligen visa ren glädje!  



.... lite mysigt att gå där bland villor... 



... gick mot industriområdet, men nej det var ingen hit, sån trafik av lastbilar & damm, så vi tog...



... närmaste tunneln därifrån



Ja kanske inte den vackraste bild jag tagit  men blev så glad när jag för första gången i år såg Maskrosor! på vippen att blitt nykissade  



Ja så några ärenden & handling & hem för att även ge Malte en promenad...



... som han gillade idag & travade på med spetsade öron 



Tröttmössa när jag/vi kom hem & somnade av en stund, Malte åxå  


Ja så har det vart, lungt   


                Kram på er mina läsare   


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards