frallorna

Direktlänk till inlägg 14 februari 2022

Hej å hå alla Hjärtan...

Av Lena - 14 februari 2022 18:58


Fin Alla Hjärtans dag på er!   gammal bild men lika fin på alla vis  

  

  


Jobbade månd & tisd på äldreboendet, personalen testas innan vart pass, negativ båda skiften & Freja myste på en stol jag bäddat ihop bredvid oss, lugnst där för vi springer mest hela nätterna




Torsdag & en strålande kylslagen promenad...




... förbi skridskobanan i byn där det verkade som lite äldre barn hade friluftsdag? spännande tyckte Malte som ville stå & titta   


Mot eftermiddagen blev jag plötsligt lite febrig? & hostig... tog ett covidtest & det visade detta   ett svagt andra streck, ja det kan ju tyda på en vanlig flunsa åxå På fredagen ringde jag chefen som sa att jag hade verkligen klarat mej länge, & ja 1 år & 2 månader, litade helt på mina antikroppart/ögonceller från förra coviden

Bättre imunitet än sprutorna  & febertoppenpå 37.7 varade bara någon timme & nu har jag bara hosta, gubben bara "harklig" ska boosta på våra D vitaminer än lite mer  


Chefen ville att jag skulle testa mej & hur lätt var det då?? 1177 fylla i bokningstid & en massa annat, fattade inget så vi åkte in till "kuren" i stan & där fick jag hjälp med resten, QR kod å vetesjutton allt... lämnade in det & väntade... 1 dag gick, 2 dagar gick & undrade? såg då att det skulle skrivits in en till sifferkombination... fan rent ut sagt att man måste vara nått "geni"  för att  kunna få testa sej?   så här sitter jag fortfarande utan att ha fått något svar... skit samma & ber dom mej en gång till så vägrar jag helt enkelt!  gör formuläret så man kan förstå Tack!!  



En promenad i Romme tog Malte & jag i alla fall efteråt & se där! -tut tut där kom du SO! du är för hejjig som hitade oss där på fältet, trevlig & svinkall pratstund 



Lördag & gubben skulle till Hedemora som vanligt & Malte & jag tog första bensträckaren...



... åkte vidare denna mulna lördag & många åkrar kommer få isbränna till våren om isen håller sej kvar...



... vackert ödehus... 



... en kreativ pappa hade tagit med småpojkarna ner på åkern till isen i traktorn & ett mål i skopan så dom kunde köra puckar mot målet! 



Ja så hamnade vi som så ofta vid Vikmanshyttans bruk, gubben satt kvar i bilen, så infernaliskt kallt även denna dag & Maltes täcke som inte satt fast i benen blåste upp så han såg ut att ha Mussepiggöron emellanåt  ...



... höll oss i lä...


    & jag kan lova att en varm bil kändes som lekamen att sätta sej i, tyckte Malte åxå  Bilfika till mej varm Saltåkvarns grönsaksdryck & kaffe med winerbröd till gubben...



... & surdegstoast med ost till Malte 



Lördag kväll Mellon var inte alls speciell, kanske 2 gick att lyssna på som Johns & Latinon men nej hitintills har inget varit bra nog att vinna, tycker jag  likväl är jag lika nyfiken på nästa deltävling


Ja så läste jag på byns FB sida om Norrsken över byn & Väster Tuna, jag hade redan vart ute & kollat då Nyheterna sagt att det kunde komma, men inte sett något, men när jag tog kort på den svarta himlen så kom denna gröna "limpa" fram i alla fall, alltid något!!   



Ungen hade gonat ner sej på köksoffan i väntan på mej  



Mulen söndag & en kall promenad innan den enorma blåsten  & regnet kom...


 


Sonhustrun kikade in med en "covid" precent, underbara söta   Tusen tack för omtanken, du är underbar  

 



Ja som kom denna bild upp i FB flödet, en ung gullig Malte, vi var på en ö, värmen var fantastisk, vi badade & njöt.


Än är det inget badväder  ute kräksnöar det just nu & sedan någon timme, återstår att se i morrn hur mycket som kommer, inga minusgrader nu i alla fall & på gården hade vi en sjö längs med staketet...


Ikväll väntas Husdrömmar! Första Hundejten, Superstars & inte minst Filip & Fredrik igen! tjohoo så kul  ja & så all OS jag vill se, Qurling tycker jag är kul även om jag inte kan alla regler   


    Kram på er mina fina som kikar in   

 
 
Amisa

Amisa

14 februari 2022 20:48

Hoppas att du snart kryar på dig igen.

Ha en fin Alla hjärtans dag, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Lena

16 februari 2022 10:01

Tack snälla *hjärta* & önskar dej en vacker onsdag! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards