frallorna

Direktlänk till inlägg 27 december 2020

Oj oj oj...

Av Lena - 27 december 2020 23:53


Ibland är det jobbigt att vara mamma till Ungen, eller katter överhuvudtaget, deras bestämmande om sitt liv, gör som dom vill, det sätter grillen i mitt huvud & oron börjar lätt spira, som igår när Ungen inte ville in på kvällen, som han alltid annars vill -är du sjuk älskade Ungen? med facit i hand ville han bara vara ute, men jag fick ingen ro i kroppen & därför inte heller någon sömn, förens han hupps plupps plötsligt ville in när jag lockade för hundrade gången tidigt i morse... ja dessa underbara varelser, så olikt en hund men samtidigt så lika i sin kärlek till mej  



Vår tid är nu, den serien har vi aldrig börjat titta på, men bara hört gott om! så nu var det dax föreslog jag, alla sesånger ligger ju på playen, 10 avsnitt a 1 timme & vi plöjde hela första sesången =10 timmar!! ha ha så vansinnigt bra!! WOWWOW  pausade bara för att värma mat & låte Malte kissa i regnvädret, tur det regnade så vi kunde kura inne med gott samvete, nu har vi 4 sesånger till att plöja, & mer långledighet kommer   


Friskförklarade med fler + dagar, vill ju verkligen vara på den säkra sidan! & den är nu med råge, känns så skönt, så i morrn ska jag uträtta några ärenden som väntar på sej


Ungen försöker fånga bokstäverna på bildskärmen, kommer garanterat börja leka inatt med sina leksaker & väcka mej, eller komma med sina hårda buffar för att bli kliad & få pussas, min älskade kärlek  Malte & gubben sover på andra sidan *grinden*  


       Gonatt mina fina som kikar in  




  

 
 
wiolettan

wiolettan

30 december 2020 15:35

Jadu Lena, den oron känner jag väl igen, ifrån den tid då jag hade utekatt. Men, det var inget att göra åt till slut, katten är ett nattdjur, gillar att jaga på natten, spännande dofter och mystiska ljud, underbart för en liten katt.
Många gånger var jag orolig, på landet finns det ju rävar och andra farliga djur för en liten katt, men, de är snabba och vaksamma.
Söt är den, lilla Ungen.
Serien "Vår tid är nu" har vi följt hela tiden och jag tycker att den är så bra. Annars så ser jag inte så många serier. En och annan blir det förstås.
Härliga bilder. Malte ser så tillgiven ut.
Ha det bra och jag vill passa på att önska dig ett Gott Nytt År.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

2 januari 2021 00:05

Hej fina Optimist! hjärta*

Ja då vet vi ju hur man oroar sej, men tänker som du att dom är snabba & kan klättra! dock har vi Lodjur inpå knuten, i november var det 2 som slogs nere vid påstlårona en morron vik kl 08.00 så dom var inte skygga, eller om den ena jagat den andre? men särskilt ett par i mitt i byn har sett lodur många nätter då & då & dom köättrar ju åxå bra :( hitills har inga av våra katter försvunnit, dock förr i tiden påkörda :(

Jag har inte orkat fortsätta se på tv så mycket under yrseln, drygt åt ögon & kropp, men snart hoppas jag vi kan fortsätta se den, & jag förstår nu att ni & så många gillar den serien! :))

Varm stor kram & God fortsättning på nya året! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards