frallorna

Alla inlägg den 24 december 2020

Av Lena - 24 december 2020 18:36


GOD JUL alla mina fina läsare   önskar vi under en blå himmel, ingen kyss under misteln utan under blå himmel   larvigt ser Malte ut att tycka   



Gått disiga promenader...




... men sköna på sitt vis ändå...



... men får man välja så är detta att föredra...



... att få se solen igår var inte en dag försent!  



Klädde den mindre tallen, så fin..



... & kottar här & där



Ungen & jag sover i köket, då Malte inte tycker om honom, eller han vill gärna pussa honom men samtidigt inte, hur som får vi dela på huset när Ungen vill vara inne, han är sagoligt underbar, vill bara kramas & vara nära, pussas prick på munnen! dregglar så jag blir helt blöt  & älskar kattgodis så in i vassens! det ska vara gott att bo här  ...



... ja även söta grannkatterna får mat här   & säger även till när dom är hungriga    



Bytte ut stjärnan mot denna jag glömt bort, hängde upp några hus som blev över


 


Dagen morronmys  



Jag har fått ett paket & Malte ett...



Syrran & vi träffades hos mamma iregnet iförrgår, hade nått till varandra & Mamma hade åxå fixat till oss, mat & paket   dom är Änglar våra föräldrar   gubben & jag hade dessutom munskydd fast vi stod ute



Maltes paket från mormor & morfar   han blev helt vild! 




    ... & jag ett av min syster  


Woala!! tadaaa så fina muggar från Syster Lycklig!  



Vid lunch åkte vi förbi denna goding som var sååå fint Julklädd! redo för firande med sina morföräldrar & moster med familj alá corona anpassat såklart  




... detta var i, huuuur glada blev vi  


 



Sedan förbi kyrkan där vi satte ett hjärta på gubbens familjegrav 



... Malte & jag tog en prmenad i kylan & gubben satte sej i bilen...





... en otroligt fin eftermiddag som färgade allt i guld   



Hemma & kl 14.50 & så vacker vy vi har  


 


Fixade så god mat, denna min alá vegansk, ljuuuuvligt gott!  


 


Efterätt gubben tyckte att en Corona passade  jag föredrar bubbel  


     


Slutligen denna vackra Ängel har mamma köpt till minne av Märta   nu står den mellan Petrus & Märtas urnor & lyser över våra älskade Änglar  & lilla Ängeln är Petrus Ängel åxå från mamma & deras älskade mormor med världens godaste Nofflor  


Nu ska vi fortsätta vår kväll framför tv:n & njuta av Lars Lerins fantastiska anda över Julen, vilket fint program han fått till med sina gäster & anekdoter, WOW WOW!! 


Våra fina grannar & Eva Vetterinär med man fick igår ett positivt Covid svar! dom har ingen aning om vart det hänt? dom mår hyffsat, som en vanlig förkylning bara, så även deras Julfirande med barn & barnbarn blev inställda i sista stund, ja denna covid  

Hoppas ni därute håller er friska & får en fin fortsatt helg   & för oss som sitter i karantän, ja vi får vi ta igen Julen med paket senare! & då har ju vi antikroppar!  


     Varm Julekram till dej du fina som kikar in   




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards