frallorna

Alla inlägg den 8 december 2020

Av Lena - 8 december 2020 18:29


Alltså, vädret! lite trist kan jag tycka, lite mysfaktor men nog fattas snön allt  kletiga & smetiga vägar, tvätta mage & tassar så fort man har vart ute & ute i dagens minitur...



... blev bara en gräsmattevända i duggregn, täcket skippades då den blev kort 



Malte fick en pipTomte igår, kul ett tag sedan no no -vila till Jul du sa han! 



... eller han fick en duvning men inget mer... hade Märta var med oss hade han skenat runt med den i munnen yster & glad & gnagit länge på   nu är det inte så...



Dagens kaffetår med puss & kram 



Dagen "pouse" med godis som betalning, älskar vår kökstall, i år blev den väldigt hög mot tidigare år men variation förnöjer & tallen är så fin så jag ville inte kapa den mer


Jobbar 4 nätter på raken nu, gjort nr 1, jobbar med så härliga kollegor, vi är 3 stycken, & fina kollegor är ju navet lixom 


 


På gubbens födelsedags Amaryllis har en stängel slagit ut! såååå fin!! å vad jag älskar amaryllisar, så läckra & nu står den här på bordet så ståtlig & glänser!  


Nu ska jag strax se Filip & Fredrik reprisen i finalveckan, & har mitt favoritpar  men jag kommer missa Ernst  men han får jag reprisa senare, gillas egentligen inte men så är det



Här några bilder från exakt 8 år sedan!!




Denna bild är från 7 december 2012...



... den Julen var vit!...



... ja de va då de



Kan ju verkligen hoppas att vi får denna mängd även i vinter, för vinter & snö hör väl ändå till, tycker jag  


       Kram & fin kväll till dej som kikar in här      

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards