frallorna

Alla inlägg under juli 2015

Av Lena - 25 juli 2015 22:38

 


En helt underbar dag med ö stopp, lyckliga vovvar & lite annat


Så trött, inte av dagen, men sov uselt i natt som var.


Fina bilder från dagen kommer i morrn, då det ändå bara ska hälla ner...


                      Kvällskram *hjärta*

Av Lena - 25 juli 2015 08:31

    


Åkte in till stan på eftermiddan för att äta After work buffe med min kusi & bror med fruar, en kompis från allas vår ungdom var trubadur, ville ha bra plats & var först på plats! *skratt* 



After work tävling, Sjöfarana med min kusins fru i spetsen som den stora tävlings entasuast & tog det på blodigt alvar, upptäckte att bordsgrannarna googlade om svaren? eller? fick mej att skratta så jag nästan kissade på mej ha ha ha ha ... God mat & fin gammal musik, sol & blå himmel, helt perfekt! :))



Bröt upp vid halv 7 & åkte hem till oss, där Märta & Malte väntade *hjärta*


 


Bubbel & godis


 


Märta hon fick pussar & gick från famn till famn, skruttan *hjärta*


   


Maltes grej är mer att sitta vid benen & se sorgsen ut, gnyr, piper & vill ha godis ;) gullungen *hjärta* -men vart är Malte? ropade jag till, i sängen sa någon, nej ingen Malte, jodå han är där! -& visst, han hade bäddat ner sej bland kuddarna i hörnet & sov så gott *hjärta*



Lilla Rävungen kom fram & sprang runt på gräsmattan, han fick såklart lite gott att äta, kraken *hjärta* & Fladdermössen flög omkring utanför!


                                 ---------------------------


Blev så oändligt glad vid 2 tiden på dagen innan vi åkte in till stan, då vår underbara granne kom farandes i sin rullstol! varit liggandes i många många månader pga liggsår, vilken tur att jag bakat en chokladkaka som jag visspade vaniljvissp till! fikade & pratade, blev alldelens yr av lycka *hjärta*


Alla mina 3 M sover runt mej, ute är himlen klarblå, vi ska till Gullan när gubben behagar vakna ;) det är hans första semesterdag på sin långsemester!! bror & kusin med familjer ska åxå ut innan regnet, som ska komma ikväll.


             Kram mina fina som kikar in! *hjärta*   

Av Lena - 23 juli 2015 22:23

 


Spontanfika av min bror med familj, senare "spontan" ;) mack ätning av sonen med flickvän, allt på vår finaste alltan! :)) & nu en Malte som snällt kvälls posar ;)


Inget annat har hänt idag, men i morrn blir det mycket kul!!!! :))


                  Kvällskram! *hjärta*

Av Lena - 22 juli 2015 23:26

   


Mina föräldrar kom hit vid lunch tid & fäljde med till den där Loppisen en liten bit bort, jag fyndade lite små fina skålar, ett ungsäkert fat, en tuppervare bytta & en så vacker duk, allt för hela 30 spänn!! :)) sedan alltan fikade vi (mamma böjer sej ner med nått godis till M & M ;) ) innan vi gav oss iväg mot hamnen & en tur med Gullan :))


 


Min kusin med fru låg utanför en ö, vi ankrade upp bredvid & knöt fast oss i varandra ;) det var deras premiärtur!! :))


Sedan kom min bror & fru & knöt fast sej i vår andra sida, så vi blev i mitten :)))


Kallt & regnigt till att börja med, men sedan sprack det upp & både sol & blå himmel kom fram! :))



Ena sonen med flickvänn följde med, här ett förtroligt samtal mellan bröderna *hjärta* 


 


Märta lilla Hjärta hade en speciell stil idag, satt som en pösmunk & kollade ut över vattnet hi hi ;)




Här när det var lite kylslaget kurade dom ihop sej under filten, kan ni se Maltes öra? ;)



På ena sidan!



& på andra sidan om oss ;) 


 


Så mysig eftermiddag & kväll, som tyvärr hade ett slut efter några timmar, då både gubben & sonen skulle jobba natt.



Blev en lucka efter oss ;)


Kuskade mot hamnen & dom andra efter.


Så skön dag, trots att vädergubbarna på tv ljög & spådde en enda stor sol över oss, & det blev mer av dom mörka molnen & skurarna ;)


Massa prat & skratt både på båtarna & likaså med mina föräldrar, & denna Loppisen är bara för spännande ;) -min gubbe sliter sitt hår & säger att vi har ju inte ens plats med allt vi redand har i skåpen! -men så synd då säjer jag! & kommer fynda vidare!! ha ha ha ha ha :)))) ;)


Kväll i stugan, en bedövande vacker orange himmel där borta...


                Gokväll mina fina som kikar in *hjärta* 

Av Lena - 21 juli 2015 20:03

     


Men lilla ensamma söta vän, vilken tur att jag lade ut några hund kulor ifall? du skulle dyka upp *hjärta* Hen var nämligen här sista natten jag jobbade berättade gubben, har setts några gånger i byn, helt ensam, lilla krake, som tillockmed har valp pälsen kvar, troligen har mamma blivit påkörd, kanske syskonen åxå...

 


         


Vi gick till skogen intill byn, träffade både 2 & fyrbenta, så kopplen fick vara på. Massa dofter, skutt & hopp! & tur var väl att Märta & Malte var alerta, för oj så med mygg så fort man stannade till!



Här ska det gå en shettis med kompis, tycker skylten är lite överflödig ;) med så mycket med gott gräs!! :)))



Blev alltanmys när vi kom hem, dom bäddar åt sej själva så allt ligger alltid huller om buller ha ha ha :))



Kom på att jag skulle åka en snabbis till grannbyn & Loppisen som funnits flera år, jättebillig!! såg flera saker jag ville ha, men idag nöjde jag mej med...



... dessa 4 ganska så små vinglas! så söta! & glad blev jag :)) ...



... & dessa 3 underbara så fina & välbevarade trasmattor -vad kostar dom? frågade jag -tjaaa.. 40 kronor styck? tycker du det är för mycket? frågade hon försynt ;) -nej inte alls svarade jag glatt! :)) Förr om åren så sade dom alltid såhär -Är du nöjd är jag nöjd! ;)


Samma nu, & mattorna hade jag väntat mej mera för ;) & gette inte pruta *skratt*


Kommer bli flera besök under sommaren :))) 


Inviger ett av glasen nu ;)


På eftermiddagen fick vi lite regn & det droppar lite nu åxå till & från, men i morrn säjs det bli kanonväder! då väntar en sjö tur med Gullan :)))


                    Kvällskram mina fina som kikar in *hjärta* 

Av Lena - 20 juli 2015 20:02

 


Var gristrött när jag väl somnade efter nattskiftet, vaknade såklart flera gånger & kände mej medvetslös... Gubben åkte till jobbet & jag M & M åkte till Romme en vända, himlen var mörk, men vi myste, fast Märta tyckte det var lite för varmt efter en stund.


 


Nåja, en skön stund & regnet slapp vi.



Så har min semester börjat, gubben har 3 skift kvar efter dagens, sedan har vi en riktigt lång semester ihop, tills slutet av augusti :)) 

Jag skålade in här i min & hundarnas ensamhet med lite bubbel, så gott & nu njuter vi på alltanen, varmt & skönt & en vacker kväll.


Malte mår så mycket bättre av sin fylle medecin, smackar & sväljer ingenting! helt otroligt! bara att hoppas att det håller i sej när vi slutar med den åxå.


                            Carpe Diem




Av Lena - 19 juli 2015 19:29

 

När gubben kom från jobbet åkte vi till hamnen, där har han & min bror skruvat i drevet på deras båt, i flera timmar...

Hamn fika på trä-trallar & bakluckan ;)


Nu strax en jobbnatt till, sovit ur uselt, inte för att Märta & Malte var olydiga på nått vis ;) bara jag som hade svårt att få till någon vidare sömn. 


                        Kram på er *hjärta*

Av Lena - 18 juli 2015 19:39

     


Fyllehund medecinen var verkligen kanon!! Malte mår redan mycket bättre & smackar inte alls nästan! sååååå skönt! :)) men en dag i taget .


Åkte till hamnen när gubben kom hem från jobbet, knatade runt lite & fikade vid ett gammalt bord ;) så kom min bror & fru ,& här grubblar gubbarna om någon båtmotor ;) 


Nu ska jag jobba natt.


                           Kram på er *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards