frallorna

Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Skön dag!

Av Lena - 21 juli 2015 20:03

     


Men lilla ensamma söta vän, vilken tur att jag lade ut några hund kulor ifall? du skulle dyka upp *hjärta* Hen var nämligen här sista natten jag jobbade berättade gubben, har setts några gånger i byn, helt ensam, lilla krake, som tillockmed har valp pälsen kvar, troligen har mamma blivit påkörd, kanske syskonen åxå...

 


         


Vi gick till skogen intill byn, träffade både 2 & fyrbenta, så kopplen fick vara på. Massa dofter, skutt & hopp! & tur var väl att Märta & Malte var alerta, för oj så med mygg så fort man stannade till!



Här ska det gå en shettis med kompis, tycker skylten är lite överflödig ;) med så mycket med gott gräs!! :)))



Blev alltanmys när vi kom hem, dom bäddar åt sej själva så allt ligger alltid huller om buller ha ha ha :))



Kom på att jag skulle åka en snabbis till grannbyn & Loppisen som funnits flera år, jättebillig!! såg flera saker jag ville ha, men idag nöjde jag mej med...



... dessa 4 ganska så små vinglas! så söta! & glad blev jag :)) ...



... & dessa 3 underbara så fina & välbevarade trasmattor -vad kostar dom? frågade jag -tjaaa.. 40 kronor styck? tycker du det är för mycket? frågade hon försynt ;) -nej inte alls svarade jag glatt! :)) Förr om åren så sade dom alltid såhär -Är du nöjd är jag nöjd! ;)


Samma nu, & mattorna hade jag väntat mej mera för ;) & gette inte pruta *skratt*


Kommer bli flera besök under sommaren :))) 


Inviger ett av glasen nu ;)


På eftermiddagen fick vi lite regn & det droppar lite nu åxå till & från, men i morrn säjs det bli kanonväder! då väntar en sjö tur med Gullan :)))


                    Kvällskram mina fina som kikar in *hjärta* 

 
 
Ingen bild

so.carlsson.

21 juli 2015 21:17

Försiktigt med vinet nu semestern har bara börjat!Här i Romme är allting sig likt .Har varit mycket nu sen i våras men så är det för alla.Ha nu en fortsatt bra semester så hörs vi .Hälsningar SO med familj.

Lena

21 juli 2015 22:14

Ha ha ha men dessa glas var ju så små! ha ha ha ;)

& när ska vi träffas då?? tänk så mycket jag bara tänker... vill ses & babbla lite! eller mycket!! :)) hur jobbar ni? eller har ni semester??

Kram på er *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

22 juli 2015 19:45

Nu måste jag då fråga i vilken grannby loppisen ligger,känner då inte igen den för det är då inte pärlan eller ta till vara eller emmahus,här är det sig likt klippa gräs mellan skurarna,får bli någon resa när det blir stabilare väder om det blir det någon gång.
Snygga glas du hittade.Kram från Hinsbo.

Lena

23 juli 2015 13:08

Skenshyttan! ungefär sista huset i byn rakt igenom mot Ulfshyttan, en vit skylt på vänster sida, en tvär backe ner ca 30 meter & DÄR är den stoooora ladan, syns såklart från vägen åxå, sjön alldeles bakom ladan ;)

Skynda fynda!! ha ha ha :))
Alltid öppet tisd-torsd kl 13-17 & ibland om någon är hemma kan dom sätta upp skylten vid vägen, ungefär fram tills i mitten av augusti.

Kram på er! *hjärta

 
Comsi comsa

Comsi comsa

22 juli 2015 21:09


Du fick fotat räven och du fick dina glas och ditt glas, ☺

Kvällskram ♥

http://egopyret.blogspot.com

Lena

23 juli 2015 13:03

Japp!! :)))

Kramarom dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards