frallorna

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Lena - 15 juli 2015 22:02


For till hamnen, det började regna & vi gick in i husbilen...



... här sitter min bror & kusin & skrattar åt ett ungdoms minne ;) Vi väntade åxå på den åska som SMHI:s blixt prognos sas täcka hela Dalarna, men inte i hamnen!! :(( ett lååååågt muller, typ hundra mil ifrån oss var allt vi hörde, suck suck, men jag har via FB på kvällen hört att den dånade på många platser inte långt från oss, så vi var på fel plats, så typiskt ;)


 


Vi for hem efter lång väntan, & här har vi bara slöat, gubben somnade lixom dom 4 benta, jag kollade lite missade tv program.


Sett sesångens sista avsnitt av Barnmorskorna i East End, skulle kunna se ett avsnitt var dag hur länge som helst, så fantastiskt bra serie! *hjärta*


           Kvällskram på er mina fina som kikar in *hjärta* 

Av Lena - 15 juli 2015 11:37

 


Igår på dagen hade vi en massa bråte som skulle till tipen, lade i fika & åkte förbi i hamnen, ingen känd där så vi åkte hem till min kusin & bjöd på fika, Märta gillade gräset bättre! :))



Så på kvällen blev det äntligen sjösättning av deras båt, som fått en ny motor, vi tog husbilen till hamnen & fikade i den ;)




Dom for hem & vi tog en hamnpromenad, då kom...




... min bror med fru & son, dax att lägga i deras, för provkörning...




... svägerskan, jag & Märta & Malte satte oss i husbilen, drack vin & åt snacks, ute var det för många myggar & vi begrundade & undrade hur det gick för gubbarna...



.


.. som om & om igen satte i den, drog upp den... skruva skruva... en vända låg min gubbe på badbryggan & kollade drevet/propellern när brossan gasade, pust, det såg inte vi, hu hu ;(




Men dom lyckades till slut!! :)))) glädjen var stor & kvällen vacker, kl 11.30 var det klart, då åt vi nattmacka i vår husbil & pratade tills 01.00, vi var hemma en halvtimme senare, men vad spelar tiden för roll när man har semester & kul :)))


Idag ska vi få ÅSKA! det sägs då så ;) vi tar husbilen till hamnen, få se om det blir någon Gullantur eller om vi bara är där, fikar & myser ;)


                             Kram på er!! *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards