frallorna

Alla inlägg under januari 2014

Av Lena - 26 januari 2014 16:15

  Tempen visade bara en minus i skogen!! & för en gångs skull så var det bara så skönt ute!

 

Malte njöt till 110%  & jag njöt... & lite ångest...


 


 


Kan ni se Maltes lycka?  

 

 

 

  Fika hanns åxå med  

 

 

 

 

Ni ska veta att jag gör detta för Malte med ångest i hjärtat... en ångest som jag tror jag alltid kommer bära med mej... att ett nytt diskbråck ska komma...


Mins veterinär Jennys ord på Ulltuna när jag frågade henne:

-Kommer Malte få springa över åkrar & ängar nått mer i sitt liv om han överlever detta?

-Ja sa hon, för han måste få vara den hund han varit, han måste få leva ett hundliv  

Jag har frågat vår rehabsköterska detsamma & fått samma svar...


Maltes skada är helt läkt nu & om det finns någon tur i eländet så är det att detta diskbråck inte var nevrologiskt, han hade inget känslobortfall, men helvetisk smära...

Men i åtanke har jag att det kan bli ett till, att chansen är ökad för honom... & det enda vi kan göra är att fortsätta träna enligt alla instruktioner, gå i backar, stå på en luftmadrass, vattentraska...


Igår tittade jag på Animal Planet, det var en operation & i op.rummet pep det ett högt ljud, som en brandvaranare,  Malte låg bredvid mej, när han började skaka & se sej om... & den ångest-minut innan jag fattade att han blev orolig & rädd för pipet fick nästan mitt hjärta att stanna...


Jag skulle helst vilja bädda in honom & mej i ett täcke  men det går ju inte...


... & inte orkar jag mista mer heller...

 

Älskade Petrus   mitt hjärta   min älskade unge   saknar dej var minut...


                                            -------------------------------


 Nu ska vi kramas  


                   Kram mina fina som kikar in  



Av Lena - 25 januari 2014 18:52

 

Ena sonen kom hem en vända, han som vill pussas med Märta & Malte  

Malte har blivit röd under ena ögat, tror det är för att tårar har runnit i kylan?... strukit på lite Aloevera Gel.


Gått en kvälls-vända Malte & jag i isande kyla, för nu blåser det här åxå, känns som småspik emot en  

 

Annars så har dom gosat lekt & nojsat med varandra  


Stjärnorna på Slottet ska vi se, fast bäst av alla hitills av all år det gått är för mej Leif Andre  


                                    Kram kram på er  

Av Lena - 25 januari 2014 13:43

 

Märta har mått dåligt i natt, hostat & harklat som om nått satt fast i halsen, det var så för kanske 2 månader sedan åxå, ut flera gånger i natt & kraffsade fram gräs ur snön & spydde upp det på förmiddagen...

Hon blev lugn på morgonen & somnade som en stock & tog igen nattens bravader.

 

Gubben åkte till hamnen för att såga loss bojar ur isen, vi följde inte med då vädret var sådär, Malte & jag tog oss en promenad i snö & minus 6,5 Märta fick vara hemma & sova.

 

 

                    Finaste Tussan & Juffy  

 

Inte någon långpromenad, men en ack så vacker en!  


Gubben är hemma igen & nu blir det mysning & en till liten vända om en stund..

 

... & Märta ser ut att må bra, dom har lekt & tokat sej, haft dragkamp om råttan å så  


                      Kram på er & fin lördag!   


Av Lena - 24 januari 2014 18:11

 

En liten snövända blev det för Malte & mej i minus 8 när jag kom hem från jobbet, kändes skönt till att börja med, men kinderna började isa när vi kom över dom öppna åkrarna, så vi vände & gick hem till värmen igen.


 


  Inga specielle film snuttar, men på den första har Malte fått sån där överglädje & kan lixom inte hålla sej på en normal nivå, han håller på att slå över i galenskap  


Ena sonen har varit här & så har jag bäddat rent på golvsängen & nu blir det bara mys på den för resten av kvällen  


I morrn hoppas vi på mildväder & SOL!! eller hur  


                         Kram mina fina som kikar in  



Av Lena - 23 januari 2014 17:49

 

På väg hem från jobbet var det dimma mest överallt & samma kyla som igår, minus 16,2 när jag kom hem, så vi tog ingen promenad jag Märta & Malte  & dom hade bara varit till postlådan som längst med husse. Lite strövande på gården får allt räcka.

 

Köpte med en teddymjuk hundfilt hem, den gillades förståss & Märta gick igång som vanligt  ...

 

... & dom nojsade på & lekte som bara den  

 

Som sagt, en innedag idag & bara någon 10 minutare ute.


Tycker vi har lite kallt inne nu, bara 21,5  tror jag ska ge gubben lite bassning! jag vill ha minst 23!  annars fryser jag ihjäl...  elda elda elda...


                                       Kram kram  

Av Lena - 22 januari 2014 21:29

 

Det ser lite trist ut att vi satt ovanför en parkerin & åt sallad, men så är det inte, man sitter högt & ser vida omkring, riktigt mysigt, & det var jobbdagen åxå, som bestod i en dag på Kupolen med lunch å så  fyndade 2 par byxor till riktigt bra REA pris, ni vet jag & rea  


När jag skulle åka hem visade temperaturen minus 6 grader, härligt tänkte jag, för solen var uppe, så en hundvända tänkte jag... men shit... när jag närmade mej hemma började tempen skena åt fel håll, & på bara några kilometer & väl hemma så var det minus 15! men så vackert det var, en dimma som böljade på åkrarna & himlen var rosa...

Satte på Märta & Malte reflextäckena & gick ut för att fota...

 

... men vi kom inte så långt innan Märta vägrade gå en meter till!!  ...

 

 

... så det var bara att vända & styra kosan till inne-värmen igen  

 

  Skatmat satte jag ut, fy för att vara skata i denna bistra kyla

  Ja & nu har vi minus 17 & bara 200 meter bort är det minus 20 hualigen säjer jag bara  men gubben eldar & i huset har vi mer än det visar på displayen, för den ligger för nära glasrutan för att vara sann, vi har 23 & det är skönt  


Kollar Mia på Grötö, & hennes sketcher emellan är verkligen outstanding! skulle kunna tänka mej en hel långfilm i den stilen  


-Hur kallt har ni ikväll??


                             Kram på er i kylan!  

Av Lena - 22 januari 2014 09:31

 

Det ser ut att bli en fin dag idag!! fast just nu vräker snön ner som vanligt & -8


Vattentrasken inställd pga sjukdom, så vi kanske får en fin ättämiddas promenad istället!  


             Nu till jobbet! Kram mina fina  

Av Lena - 21 januari 2014 17:29

 

 

Vi tog oss en skön tur i minus 5 grader på åkervägen...


 

 

 

Ofta knatar dom såhär bredvid varandra, tätt tätt nära  

 

Gick fram till lagårn & vände, & fast vägen bara är rak, så är den rena lyckan för dom, för dofter i massor finns det  

  

 

Ingen sol idag, den ska visst komma i morrn, då vi inte har tid att knata så värst

 

 

Efter denna tur åkte jag in till Vårdcentralen för att träffa en läkare, han var jätte bra & trevlig, fast vi krockade lite i språket. Jag höll mej fastande så jag kunde få mina prover tagna med detsamma, & sedan hör han av sej 

Fick utskrivet värktabletter för höften, tyvärr hade dom inte kommit in när jag var i stan & snurrade runt, så det blir till att knapra av dom i morrn.


En till byavända när jag kom hem, sedan fixade jag fika, ena sonen kom hit med barndomskompisen Chrisse trevligt   


I morrn ska Malte iväg på Rehab vattentrasken när jag slutar jobbet, & nu ska jag sjunka ner på golvsängen & bara vara & kramas med dom 4 fotade såklart  


                      Kram kram mina fina som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards