frallorna

Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Lena - 30 januari 2014 17:54

     

Spännande att se dom ta för sej, tror dom tävlar i -vem kan ha näbben fullast!

  Detta är "sittning nr 2" tog med den ut när vi skulle bya vandra lite.

   

Nos-vända blev det visst  

 

Har jobbat på i tvättstugan, men det är fortfarande ingen ände på kläder  säck på säck på säck typ, mysko, tror jag måste vara en "samlare"  


Kollade vilka som kollat min blogg & ett var från "Skidbackens" hemsida! vågar inte skriva vilken backe, men ni vet ju vem jag menar  & skriver man anläggningens namn på sin blogg så hamnar det inlägget tydligen där, på deras sida för Sociala-medier! blev så häpen så jag baxnade! tur jag bara skrivit snälla saker  -hur i hela världen kan det bli så tro? har jag tryckt på någon "knapp" på min sida? eller går det genom Facebook? har ingen aning...  


                                 Kram kram på er  

Av Lena - 30 januari 2014 12:07

 

... Maltes rygg-muskel-tränare!  att gå på & att bara stå stilla & balansera...

 

... & för ros skull, att bara chilla på!  


Idag är det inte kallt, men snön fortsätter falla  oavsett om jag vill

eller inte  


Det kommer inte bli några stora utsvävningar, bara byapromenader, var ute nyss & Malte är som vanligt yster som en kalv på grönbete  & så blir det mer "röj" igår storstädades toan & det vill inte säja lite i detta huset  hänger allt över badkarskanten, lite ramlar såsmonigom i & annat på golvet innan det åker i maskinen & mitt namn är "Lena extrem bohem "  som plötsligt får en impuls  

Idag ska tvättstugan städas & kläder från "forntiden" ska rensas ut & kastas, eller om möjligt skänkas vidare.


Jag ska ta före & efter bilder, men det vetekattsingen om dom kommer visas här 


Städa & städa har aldrig varit min melodi, finns så mycket annat som är viktigare i livet  fast visst är det härligt när det är fint åxå  


Apropå gårdagens Nyheter, berättades det om en familj som tänkt starta en Minkfarm & hur trakaserad han & familjen blivit, hot & skadegörelser av djur-hälpare & jag kan bara skänka en tacksamhetens tanke till dessa mäniskor som kämpar för djuren  familjen kände sej hotade, men det har jag ingen som helst förståelse för, faktiskt,  & tänk så lite ett djur är värt, totalt ingenting... leva i en trång bur, dödas & flås för sin päls... -undra om familjen själv ville leva så???...


Det är tyvärr inte bättre för dom flesta andra djuren heller, som kossor, tjurar, höns, kycklingar, grisar...


Sån är jag & detta är mina tankar...


                             Kram kram & fin torsdag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards