frallorna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Om glädje, sorg & oro...

Av Lena - 26 januari 2014 16:15

  Tempen visade bara en minus i skogen!! & för en gångs skull så var det bara så skönt ute!

 

Malte njöt till 110%  & jag njöt... & lite ångest...


 


 


Kan ni se Maltes lycka?  

 

 

 

  Fika hanns åxå med  

 

 

 

 

Ni ska veta att jag gör detta för Malte med ångest i hjärtat... en ångest som jag tror jag alltid kommer bära med mej... att ett nytt diskbråck ska komma...


Mins veterinär Jennys ord på Ulltuna när jag frågade henne:

-Kommer Malte få springa över åkrar & ängar nått mer i sitt liv om han överlever detta?

-Ja sa hon, för han måste få vara den hund han varit, han måste få leva ett hundliv  

Jag har frågat vår rehabsköterska detsamma & fått samma svar...


Maltes skada är helt läkt nu & om det finns någon tur i eländet så är det att detta diskbråck inte var nevrologiskt, han hade inget känslobortfall, men helvetisk smära...

Men i åtanke har jag att det kan bli ett till, att chansen är ökad för honom... & det enda vi kan göra är att fortsätta träna enligt alla instruktioner, gå i backar, stå på en luftmadrass, vattentraska...


Igår tittade jag på Animal Planet, det var en operation & i op.rummet pep det ett högt ljud, som en brandvaranare,  Malte låg bredvid mej, när han började skaka & se sej om... & den ångest-minut innan jag fattade att han blev orolig & rädd för pipet fick nästan mitt hjärta att stanna...


Jag skulle helst vilja bädda in honom & mej i ett täcke  men det går ju inte...


... & inte orkar jag mista mer heller...

 

Älskade Petrus   mitt hjärta   min älskade unge   saknar dej var minut...


                                            -------------------------------


 Nu ska vi kramas  


                   Kram mina fina som kikar in  



 
 
Ingen bild

Anna

26 januari 2014 18:25

Ja gud va han trivs !
Kör på och underhåll killen! Hellt rätt! Låt honom vara den hund han är!

Min stora ångest är istället att jag inte törs släppa Charlie så att han får lufta sig ordentligt!!!
Måste fixa staket!!!

Förstår fin glädje och ångest!
Skidresan till Ronne är ändrad till 7/3.

Vi får höras närmre!

Kram!
Anna



Lena

26 januari 2014 21:36

Ja visst ser man hans energi av glädje! :)) & så ska det vara, även om jag har oro...

Sätt upp de staket i vår vet ja! :)) själv har vi haft dom lösa ända sedan valpstadiet♥

7 mars går lika bra! ååå så jag ser framemot att ha dej här en HEEEL dag!! :))

Kram kram♥

 
Ingen bild

so.carlsson

26 januari 2014 19:09

Aloe Propolis Creame helt överlägsen använder vi till allt , tror att man kan steka i det också.Nu iväg till jobbet igen ha en bra kväll Romme folket.

Lena

26 januari 2014 21:32

Den krämen har jag hemma! men jag hade på lite Gel av samma märke under ögat, tänkte det skulle dra ihop ;)

Kram på er folk & fäna♥

 
Ingen bild

Anita

26 januari 2014 19:25

Hej Lena,
Jag förstår så väl din oro. Det är svårt när ens pälsklingar har ont, men visst värmer det ett oroligt hjärta att se en så glad Malte.
Kram

Lena

26 januari 2014 21:29

Tack snälla♥ & såklart bli jag glad av hans glädje! :))

Kram kram♥

 
Piedra

Piedra

26 januari 2014 20:00

Jag förstår din oro och ångest så illa väl, men samtidigt håller jag med veterinären och rehabsköterskan. Malte måste få vara sig själv, han måste få vara den hund han är. Annars skulle han bara bli djupt olycklig, och det vill du ju inte heller. De allra varmaste kramar! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

26 januari 2014 21:28

Ja så är det, jag frågade just för att jag inte ville han skulle bli en soffpotatis, men det är väldigt jobbigt med oron nu när han ska få friare tyglar...

Tack & kram kram♥

 
Ingen bild

ErikaSH

26 januari 2014 20:17

Känner igen känslan.. :( Jag tittar ofta lite extra på Doris och nojjar; går hon inte lite konstigt nu eller något annat som ser skumt ut. Men du gör helt rätt, de måste få vara hundar också! Kram från oss

Lena

26 januari 2014 21:27

Ja fy för oro, & jag förstår dej...

Bara att be till himlens alla stjärnor att det ska gå bra, för både Doris & Malte♥

Kram kram♥

 
GeddFish

GeddFish

26 januari 2014 20:44

Svåger och svägerska med familj utanför Växjö har under kort tid fått sitt hundbestånd minskat från 4 hundar till 1. Så fort kan det gå. Sonens familj som nu blev utan pga sjukdomar hos vovvarna, har raskt köpt sig en ny, en ljuvlig brun labrador!
Hundar måste få vara hundar och inte lida och ha tråkigt.
Varmaste kramar, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

26 januari 2014 21:25

Ja man vet ju inte ens en sekund framåt...

Tack för dina rader & Kram♥

 
Therese

Therese

26 januari 2014 22:40

Ja huu, vad de där hundarna smälter ens hjärta till oigenkännlighet. Så till den milda grad att man ibland drömmer mardrömmar om att mista de man har, liksom att man drömmer mardrömmar om de man redan mist.
Det kostar på att älska...
Kram till hela gänget från lilla flocken i Västmanland

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

27 januari 2014 18:03

Ja du, det kostar verkligen på att älska, så sanna ord♥

Tack & Kram hela flocken!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards