frallorna

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Gösses så kallt!

Av Lena - 22 januari 2014 21:29

 

Det ser lite trist ut att vi satt ovanför en parkerin & åt sallad, men så är det inte, man sitter högt & ser vida omkring, riktigt mysigt, & det var jobbdagen åxå, som bestod i en dag på Kupolen med lunch å så  fyndade 2 par byxor till riktigt bra REA pris, ni vet jag & rea  


När jag skulle åka hem visade temperaturen minus 6 grader, härligt tänkte jag, för solen var uppe, så en hundvända tänkte jag... men shit... när jag närmade mej hemma började tempen skena åt fel håll, & på bara några kilometer & väl hemma så var det minus 15! men så vackert det var, en dimma som böljade på åkrarna & himlen var rosa...

Satte på Märta & Malte reflextäckena & gick ut för att fota...

 

... men vi kom inte så långt innan Märta vägrade gå en meter till!!  ...

 

 

... så det var bara att vända & styra kosan till inne-värmen igen  

 

  Skatmat satte jag ut, fy för att vara skata i denna bistra kyla

  Ja & nu har vi minus 17 & bara 200 meter bort är det minus 20 hualigen säjer jag bara  men gubben eldar & i huset har vi mer än det visar på displayen, för den ligger för nära glasrutan för att vara sann, vi har 23 & det är skönt  


Kollar Mia på Grötö, & hennes sketcher emellan är verkligen outstanding! skulle kunna tänka mej en hel långfilm i den stilen  


-Hur kallt har ni ikväll??


                             Kram på er i kylan!  

 
 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

23 januari 2014 08:01

Åh fyyyyyy Burrr vad kallt! Men dina bilder är ljuvligt vackra!
Ja rea gillar vi ;-)
23 är bra temperatur inne, har hittills aldrig haft under det den här vintern..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

23 januari 2014 18:15

Tack! :)) ja 23 inne år både skönt & helt ok, men just nu eldar gubben lite dåligt he he & vi har snart bara 21! fingrarna är blå & jag måste nog gå i ide tills det blivit varmare ;)

Värmande kram på dej♥

 
Kikkan

Kikkan

23 januari 2014 10:53

Vilka fina bilder som vanligt, här är det regn och den vanliga beige färgade tråk-utsikten, MEN solen kikade fram en liten stund igår. I natt var det nog bara +1 grad, men just nu ligger temperature på +5 och ingen snö (tack & lov för här behövs det ju bara några millimeter av det & kaos bryter ut) Ha en bra dag :). Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

23 januari 2014 18:13

Aha... fast er råhet i luften är ju åxå jobbig, kan känna ända hit hur kyligt ni har det ;) men när jag ser på Engelska Drömhus serien så tänker jag på att det finns så gott som alltid en öppenspis i alla hus!! mysfaktor & välbehövlig förstår jag ;)

Värmande kram till dej!♥

 
wiolettan

wiolettan

23 januari 2014 11:29

Vilka vackra bilder, förstår att du ville ut för att fotografera.
Fint att du tänker på fåglarna, de kan inte ha det lätt denna årstid.
I morse hade vi minus 10 grader och det snöar här så det blir säkert vitt och fint.
Inomhus har vi alltid så kallt, tycker jag, på vintrarna. Plus 19-20 grader bara hur vi än klagar. Jag har en tjock kofta och varma mysbyxor på mig.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

23 januari 2014 18:11

Ja jag hoppas det blir lika vackert i helgen så jag hinner med att fota dom böljande dimmorna innan mörkret kommer ;)

Fågel krakarna eller Skatorna i detta fall, dom har jag matat i många år, alla andra i byn matar småfåglar & duvor, men jag sköter Skatorna he he ;)

10 grader låter hyffsat, men det kanske känns kallare hos er med hav& vatten runtom?... & att ha bara ynka 19-20 inne borde vara straffbart för den som äger hyreshuset ;( fast det är samma i vår stad, känner många som fryser i sina hyreslägenheter på vintern brrr :(

Värmande kram på dej♥

 
Therese

Therese

23 januari 2014 15:19

Jag har en fralla hos mig också som fryser om tassarna. Blev massor bättre med FyraEss-salva, dock.
Tycker själv att det är kyligt ute å längtar till sömmarn!
:-)

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

23 januari 2014 18:07

Jag har den salvan, använde den mycket förut, den är super! hade på den innan vi gick ut, då fick inte Märta tasskramp! :))

Vi längtar åxå till vår & sommar, LÄÄÄÄNGTAR! även om jag åxå gillar vintern, fast bara en kort stund he he ;)

Kram kram i kylan!♥

 
Ingen bild

pezze

23 januari 2014 16:47

gick o kollade hur kallt det e ute odet visar på -3,3 grader.. men det käns kallare ute...
hörde från adra som säger att kylan oppåt sverigen skiljer sig från västragötaland o neråt..
men vetefasen om det stämmer.. :-O
men det kanske det gör... tror vi har lite råare kyla än hos er... eller vetefasen... :-P
men det e kaallltt ändå...
sitter man ett tag vid datorn/ framför tv:n i bara långärmade t-shirt o mjukbrallor, så börjar man frysa.. så man få ta på sig en pläd... eller krypa ner under täcker o titta på tv tills man börjar svettas!!! ;-)
ha en skön o lugn kväll!!!

Lena

23 januari 2014 18:05

Bara 3,3!? Jag är säker på att kylan skiljer sej, vid vatten/hav tex där är det råare kyla & så den där kyleffekten om det blåser hu hu..

Ja sitter man stilla så blir man lätt frusen, samma här ;) eller i alla fall nu, mina fingrar lixom stelnar he he ;) ska strax krypa ner på golvsängen & tina upp tror jag *skratt* & så blir det som du säger, det känns som värmebölja efter en stund ;)

Tack♥ & en värmande kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards