frallorna

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Lena - 29 november 2012 19:20

 

Det var skratt mest hela tiden, även om skaran på bilden ser lite allvarsamm

ut  


Hann få på farmors handydda duk, duka & sätta upp Advents stjärnor i sista stund innan dom kom...  gubben hade tippat att jag var optimist som alltid & han fick så rätt...  men tids nog var det dax för kaffe & massa gotter

            Förutom Kärleksmumsen (& bullar -inte med på bild) så var det andra glutenfritt, (faster äter åxå glutenfritt) mamma hade bakat saffrans sockerkakan & hallon rulltårtan, den där kakan som jag gjort, gick inte av för hackor! mandelbotten med choklad tryffel serverades med vaniljvissp  hade tänkt smälta vit choklad & stränga över som ett rutmönster, men det hans inte med, för då medans vi pratade minnen & tapeter, så gjorde Märta ett

-Eeemmilll hyss!!...

 

... nämligen detta! vickade tapetklisterbyttan & fick av locket så tapetklister rann ut över golvet!  -nåja, hon är söt i alla fall  ...

 

... & fick sitta med vid kaffebordet!  

 


 

Mamma & faster hade mycket mycket att prata om  

 

Nu ska vi mysa på golvsängen, som jag nyss plockat in igen, den fick stå på högkant i tvättstugan när vi fikade, mysko tyckte nog vovvarna om det!  


Gått med vovvarna runt byn & märker att jag är den enda som inte satt upp alla Advents stakar & Stjärnor i huset! dom i vadragsrummet skyndade jag upp med för att få lite "stämmning" tänkte att jag skulle vänta tills i morrn i alla fall, men nu skippar jag det & hänger upp några fler ikväll redan! tycker det ju är sååå mysigt! nya fina röda stjärnor har jag köpt på Dollarstore, så nyfiken på hur dom kommer se ut   & strax vet jag!  


En bloggvän ringde på dagen, vi har aldrig pratats vid "live" men bloggpratat i över 4 år, blev så glatt överaskad   det kändes i hela hjärtat  


Vi är några Bloggare som bloggat tillsamans i flera år, tänk vad denna "syber" värld har betytt mycket för mej, så fina mäniskor jag träffat  

Nya bloggare/läsare har tillkommit & ni är förståss åxå lika värdefulla  


                                   Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards