frallorna

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Lena - 26 november 2012 17:02

 

Ser sååååå oskyldig ut!...

 

... med ni skulle se när han ligger & tokar & springer -kraffsar- på tapeten!  det har blivit små klomärken i den, inte gått igenom, får passa honom  


Fast vad är väl en tapet...

 

Denna blir det i hallen!! en Slotts tapet ur kolektionen Karslund!! den jag önskade! -får hem den på onsdag, en Isy upp tapet, jag/vi som är van att skära & limma på bordet, fast det ska visst vara så mycket enklare...

 

Åxå en Karlslund, funderar på att ha den i köket sedan! undra om den fanns i blått? blått är inte min färg längre så värst, fast vi har blått kakel... eller så får vi byta kakel åxå!  

 

Denna tyckte jag åxå var fin, men för en gångs skull sa gubben emot! kul att höra honom ha en åsikt om det!  fast jag tyckte åxå att den andra var bättre.

 

Malte väntar redan på Tomten föresten, våran lilla unge  


                                             Kram kram  


Av Lena - 26 november 2012 11:42

 

Ser ut att bli en mestadels inne dag idag, blöt-snö faller i små flingor, det är vitt på marken men inte mer än så.


Jag har varit till Tandläkaren på morgonen & reparerat en tand som det gått en bit ur, därefter åkte jag förbi & kollade tapeter, hittade en fin en, lite väl dyr 599:-/rullen   så jag ska rådfråga med gubben vad han tycker, om priset alltså, hur den ser ut bryr han sej inte det minsta i! han litar helt på mej  

Det är alltså hallen som står på tur, där är nu målat med en Karl Larsson nyans i plommon & så har jag målat 3 blomster rankor på frihand med rosor som bord upptill, säkert 8-10 år sedan jag gjorde det.


Blommor är genomgående i huset, & mer blomster ska det bli!  & om vi beställer denna skönhet, så ska jag ta med kameran till affären & fota den så ni får se!  


                                     Kram & fin måndag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards