frallorna

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Lena - 24 november 2012 15:31

 


 

Märta tycker bron är en blandning av spänning & läskigt  de har hon alltid tyckt

 

Tog en promenad i omgivninarna...

 


 

... Tussan följde med hela vändan  

 


 

Maltes lek, att göra en grotta under golvsängens bäddmadrass  sedan ligger han där & gnussar & sparkar, hoppar fram & gör en räservända för att fara inunder igen & toka runt  -& de får han så gärna göra, godingen  

 


Hela förmiddagen har vi hållit på att kuska in farmor & farfars fina möbel i huset! 

Det ska nu stå här inne i datarummet där jag tapetserat, bordet gick bra, inte så tungt, men Linneskåpet det väger som bly typ  men har man en händig man så har man!  vi fraktade ner det på en pallkärra eller vad det heter, efter att flyttat runt på log golvet då det stod längst in, -men in i huset då?? hur i hela världen skulle det gå? & upp för trappsteget??? kommer bryta ryggen av mej tänkte jag & ingenstans att få tag i...

Men gubben tog bara fram 2 spännband som han satte under & runt benen på var sida, -då blir man stark sa han    när man lyfter... -& det blev man!!! så helt plötsligt bar vi bara in  det i huset!! som ingenting!!  (blev stark som en oxe ju!!) -vilket hokus pokus  -detta hade jag aldrig kunnat lista ut om jag så funderat i hundra år 


Nu håller jag på att flytta över datan & så på bordet & i morrn "bär"  vi in skåpet här åxå & stolarna, ska leta fram en gardin, kommer bli såååååååå fint  


Sedan ska vi bjuda hit faster med man på fika & visa hur det blev!  -bara så du vet finaste faster Ines  -är så taxam att jag fick detta minne & möblemang  


Nu är klockan 7 minuter över fyra & bäck mörkt ute, ska ta en till kortare byavända om en stund, fast då har vi reflexvästar på alla 3.


                           Kram mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards