frallorna

Alla inlägg under juli 2012

Av Lena - 15 juli 2012 11:51

 

Vi kuskade ut på sjön med våra båtar, letade på en fin ö &...

 

... ankrade upp, hoppade iland & knöt fast dom...

 

... & svägerskan sköt salut i form av en Champane smäll!!  

 


 

Blev först jordgubbar & bubbel...

 

... sedan kallskuret i olika slag

 


 

Så blev det fika, jag hade gjort blåbärspaj med glass till & svägerskan hade åxå fixat! både kakor, tårta & en glutenfri


 

Blev en underbar stund, hyffsat väder, både varmare & åt andra hållet... men inget regn, & de fick vi vara glada för!!  

 

För att komma i fick dom gå från båt till båt, en balansakt kan jag lungt säja  

   Vovvarna somnade inlindade när vi kuskade hemåt mot hamnen...

 

... & Hajen glänste i sin skönhet, med ornästugan som bakgrund...

 

Kom fram, & vilka var där då?? jo Hero & Roffe med mamma & pappa!!  

Petrus & Malte fick sätta sej i Husbilen & Märta fick en egentid med killarna!! gösses så dom hade kul!!  

 


 


 


 

                                         Hero!!!  

 

                                           Roffe!!!  

 


 


 

Åååååå va fin Hero är!!!  

 

... det är Roffe åxå, en riktig liten Ferdinand  

 


 

Maria (Matte) fick lite vin & Maria (svägerskan) försökte fota, lixom jag  


Blev en mysig & lite kvälls-kall stund med hundprat gåner en miljon, typ  


 

Så blev det lite mer tårta & kaffe inne i husbilen, svägerskan pysslade med sin precent från bror min, hon fick en Appel? surfplatta? eller vad man säjer?... (iq befriade jag som inte vet) men ett vet jag! jag skulle åxå vilja ha en sån!!  

 


 

Ja så blev vår gårdag, & som alltid sover vovvarna lååååång Törnrosa sömn när vi kommer hem.


Idag mulet & regn & åska att vänta, men vi ska ändå skynda oss till hamnen, & kanske? ifall vi hinner en vända innan det kommer... 


                             Kram alla fina som kikar in!!   



Av Lena - 14 juli 2012 13:37

 

         GRATTIS MARIA PÅ DIN DAG!!!!!  


Idag fyller min brors fru 50 år!!!!! om någon vecka blir det kalas, men idag tänker vi småfira henne med bubbel & tilltugg på en ö!!!  


Vädret är sådär, blåsigt mest moln & lite sol...


Igår hade vi en mysig dag i hamnen & husbilen, små promenader med vovvarna, gubbarna pulade med båtmotorer, & senare blev det mat, prat & fika i "huset" tills midnatt!

 

Min kusin med frus Pettersson har börjat att fungera någotsånär med nya motorn, här är premiären  


Nu hamnen!


                                  Kram & fin lördag!  

Av Lena - 13 juli 2012 13:37

 

På väg till hamnen igen, ska ta bärplockaren med denna gång & fånga....

 

... några blåbär!! fanns jätte gott om dom! stora & såååå goda!!  fast plockar bara så det räcker till en paj!

  Paj har jag gjort nu åxå, bidde en Västerbotten med stekta kantareller i, istället för mackorna, blev lite brända kanter som jag skar bort, glutenfritt pajskal med mandelmjöl & havregryn, eget hopjox, ingen aning om hur den smakar, kanske blir det skat-mat?


Regn & sol & blåst.


                                           Kram kram!  


Av Lena - 12 juli 2012 22:25

 

Åkte till hamnen, där var både lite åska & mycket regn, men vi väntade ut det i husbilen med fika!

 

Brossan ser en blixt! Märta såg en bull bit!  

 

Efter en lång stund så blev det i alla fall uppehåll, så vi hoppade i Karin & kuskade iväg till en ö så vovvarna fick röra på sej lite! meningen var att brossan & fru åxå skulle åka efter, men dom fick "haveri"  

 



    Gick en vända längs vatten kanten, oj! va med kantareller...  men då hade åskan börjat slå igen, & blixtarna gick ner i bergen...

 


 

... så vackra Karin fick ta oss mot hamnen igen, & jag som älskar åska, gillade faktiskt inte riktigt läget... sa till gubben att vi skulle stanna på ön en stund tills det åskat färdigt... men han tyckte inte att det var någon ide, då himlen såg lika ut överallt...

 

... så västarna på & iväg... gick bra, men det kändes lite obehagligt, ensam ute på vattnet med åska...

 

... regnet började när vi åkt bara någon minut! & till hamnen tog det ändå bara sådär 20 minuter.


Hällregn i hamnen ur med hundar & sprang till vårt "hus" & då började presis Ernst på tv! så jag kollade på det!

 

Nu har jag rensat svampen!! blev en bra stor hög!  -tror jag kommer göra en stuvning i morrn, lägga på mackor & gratinera här hemma & äta kalla tillsamans med sallad på någon ö!  -låter inte de gott så säg!!  


Som vanligt sover vovvarna gott när vi kommer hem, det tar på krafterna att

leva "ö-liv"  


                        Kram för idag!! ses i morrn  

  



Av Lena - 12 juli 2012 13:09

 

& så kom bloggvännen Kickan med man & vänner!! hundgodis först!  

 

Sedan kaffe! vi var hos min mamma, hon bjöd på hemmagjort fikabröd & tårta!  

 

Hundpussar delades ut!  

 

Mamma fick denna långa fina bordslöpare som Kickan gjort, jag fick åxå en, i lila/grön/blå, & så denna underbara lilla lilla väska! som jag faktiskt ska ha hängandes på kroken i Husbilen & ha hundsaker i!! toppen asså!! denna var desutom fylld med godiset som är utampå!!  

 

En jätte trevlig stund som som alltid när man har kul gick allt för fort!!...  


Mamma hälsar & tackar för blomma & hemsytt, jag & vovvarna detsamma!!  


 

Sedan kuskade vi ut med Karin, halvdassigt väder, men vi körde ändå, hamnade på en öde ö, vi & min bror & fru, men kvällen blev bara magiskare & magiskar, & snart satt vi i värme & t-shirtar!...

 


 



 


 

Dessa 2 härjade, lekte & jagade varandra av hjärtans fröjd i nästan 4 timmar!! inte stilla en sekund! snacka om kondis!!!!  

 


 


 


 

& i vackraste solnedgång tuffade vi hemåt, en sån underbar dag!!


Nu ska vi strax iväg igen, till hamnen, om det blir någon båtåkning vet jag inte? men fika packas i!, vädret är inte det bästa, men de kan ju bli! för de blev de ju igår  


                               Kram & fin torsdag!!   


 


Av Lena - 11 juli 2012 11:45

 

Idag ska mamma bjuda på "blogg fika" kan man säja!!  Kickan från London med följe kommer dit på eftermiddagen!!!


Kickan & jag lärde känna varandra genom bloggarna 2007.


Sedan har mamma, jag & syrran hunnit vara till London 2 gånger & hälsat på & hon har hälsat på flera gånger här!! 


Idag blir det dock inget utefika väder, men marängtårta, kakor & bullar de blir de! 


                                  Kram & fin onsdag!   


 

Av Lena - 10 juli 2012 19:56

 

Gubben har hjälpt mina föräldrar med något avlopps grejs, hundarna har en leklåda där, blev full fart!!  sedan bjöd mamma på våfflor, jordgubbar & glass, jag fick glutenfria pankakor som hon gjort!  vovvarna fick åxå såklart!  

 

Promenerade med hundarna där, blev inte så långt innan regnet kom... på väg hem tog jag denna bild, molnen verkligen hänger ner...


Nu ska jag läsa lite & slölyssna på Allsången, fast det var inget där som intreserade mej presis -förutom Kalle!...


                              Kram kram!  

Av Lena - 10 juli 2012 11:28

 

Den här lövgubben ligger ute på vår väg, -res på dej! sa jag, men nej, han är kvar..

 

... en ensam fläderblomma som spindeln hängt upp! svår att fota, hoppas den hänger kvar när vi får sol...

 

Törs man visa hur det ser ut när jag gått upp??  jag hör hur Malte far runt, 3 sovkuddar på golvet & så har han hittat en undanstoppad prydnads kudde istället & täckena hur som haver... den mannen han kan bädda han!!  & jag lovar att Märta & Petrus alltid är helt oskyldiga! 


Mulet & grått, lite regn kommer nu, åska har dom lovat idag åxå, lixom andra dagar, men vi har alldrig hört den...


Översvämmat så det räcker! tillockmed här på berget är vägen som en damm!!


                                    Kram & fin dag!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards