frallorna

Alla inlägg under juli 2012

Av Lena - 9 juli 2012 20:57

 

Så har denna dag åxå gått... i regnets tecken!  


Varit hemma hos bästa faster & man, fikat & skrattat, försökte hjälpa henne med mailen & bilder, men när en blind leder en blind så blir det inte så stor

förändring!!....  

 

Här under vägen är det byggt Grod tunnlar! för att dom skulle slippa gå över vägen, men nu kan dom simma över den! hoppas dom klarar sej  

 


 

Ja regn har vi fått & får! pust...  I Leksand är vägar bortsköljda, & här är det inte så mycket bättre...


                                       Kram  

Av Lena - 9 juli 2012 12:32

 

Närå, Malte hoppar inte ner på golvet därifrån, de får han förståss inte!  


Tänkte båten, men jag vet inte... lite blött...


Trevligt telefonsamtal SO! å du, nu ska jag kanske ta mej en kopp kaffe som alla andra!...  


                                 Kram & fin måndag!!  

Av Lena - 8 juli 2012 19:57

 

Kura inne da ida, regn & regn, men inne har det varit bus & lek!

 

& på resturang "Trappen" delas det broderligt på maten!  


För övrigt har jag börjat städa en smula, till gubben lycka  kanske kan man få "unna lite bös"  


Nu tv resten av kvällen, både Solsidan, Tyresö folket & den fantastiska serien Barnmorskorna i East End  


                             Kram mina fina bloggisar!  

Av Lena - 7 juli 2012 18:04

 

Bild från i förrgår, son & far -Malte & Petrus  


Promenerat i byn, så kvalmigt så jag nästan storknade  gösses alltså!! ställt mej i duchen 4 gånger idag, vovvarna har åxå gillat den  -tycker det borde bli åska av detta...


                                             Kvällskram!  

Av Lena - 7 juli 2012 12:20

 

Nej... idag är vi inte på någon härlig ö, utan hemma...


Vädret är hyffsat, mulet men varmt fast vi ska få regn & kanske åska? blir en hemma da, gubben jobbä ättämidda, jag ska äta chips & svälla & gå någon vända i byn...

 

Malte & gubben myser framför tv:n, -visst ser man att Malte mår gott??  

 

"Våra" Kottar äter numer på samma fat som katterna, & inte är dom rädda för oss heller, utan kommer gladerligen till resturang "Trappen" & äter av allehanda godheter!! & fast jag har dom här varje kväll så blir jag lika glad i hjärtat varje gång jag ser dom!!  

Tror jag ska steka lite plättar tills ikväll! japp! så får de bli!!  -lördags menyn ska allt vara lite finare!  


                    Kramiz mina fina som kikar in!!   

Av Lena - 6 juli 2012 19:25

 

Bönderna får allt skynda sej så gott det går! för i morrn regnar det på höet som ligger kvar...

 


 


 


 

Ser ni Ekorren???  gick en timme med dom var i grannsocknen Romme, sedan så fick Märta en halvtimme hemma här, med tok lek i benen!! busade med ett par så det stod härliga till!! 


När Petrus & jag gick så kom det ett stilla regn, helt underbart!! den lilla stund det varade... för det var ändå runt 25 grader...


& det var bara såååå kvavt & kvalmigt, vi flämtade allihop   blev duchen för oss, kändes kanon kan jag lova!!...


                                         Kram kram!  


 

Av Lena - 5 juli 2012 22:33

 

Ena sonen följde med på Karin turen, här står han & äter...

 

... jordgubbar & jordgubbsglass!! funkar kanon att lägga ett 1/2 l paket mellan 2 isblock & så är den sådär lagomt mjuk efter en stund  

 

Malte simmar på, men attans svårt att fånga något i munnen!  för då kommer de ju fullt me vatten när man gapar -sa han!!  

 

Landade på en så vacker ö, med en egen "lagun" men några? har haft fest & lämnat maaaaaasa skräp kvar!! grrrrrrr  gubben samalde ihop 2 stora kassar som vi tog med oss till hamnen & ändå ligger det 2 sopsäckar fulla kvar...

 


 


 

Nåja, jag fick försöka "tänka bort" klant skallarna som gjort de, & njuta!!

-lyckades!!  & vi fick en alldelens ljuvlig stund med värme & sooool!!


Hemma vid åtta & Ernst & ett glas Rosé!  


                                            Kram på er!!  

Av Lena - 5 juli 2012 12:46

 

Nu har jag semester ända tills den 27 augusti!!! aaaaaa va härligt!!  


Även om jag tokälskar mitt jobb, så känns det skönt att vara utan måsten & så  


Värmen är enorm nu & himlen är blååå....


Strax åker vi ut med båten, badar & så!! eller hundarna i alla fall...  men måste vara hemma tills klockan åtta!! -för då kommer ERNST!! -& så tar  jag nog ett glas Rosé då, för att fira in semestern   


                       Kram mina fina som kikar in!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards