frallorna

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Tisdag...

Av Lena - 20 december 2011 16:56


 

 


 


 


 


 


 


 


 


  

Hem från jobbet, & solen var kvar på himlen, tog Tomteluvor & glitter & åkte till åkrarna, några fina Julkort tänkte jag... ställde bilen & gick en bit ner till åkrarna, pulsade oss fram, huj huj...  

Men ack så ostyrligt att få till ett gruppfoto med alla luvor & glitter!!  men kul hade dom i alla fall!!  & det var väl huvudsaken!

 

Solen dalade ner allt för fort, & vi pulsade oss hemöver, koppel på, för på ena sidan är det taggtråds stängsel hua...  

Maltes täcke blev kvar hemma, men jag tror inte att han saknade det, för han gick på i hundra sjutti & höll värmen uppe!

-2 grader bara, men dom lovade -8 idag! får vara glad åt att dom spådde fel för en gångs skull, men som ni ser på himlen så blir det nog en kall natt...

 

Gubben har just fikat, köpte med mej en Päronbakelse hem   

-den gillades!   

 

                                  Kram kram!!  

 
 
Ingen bild

Jane

20 december 2011 17:06

Gokväll!

Kikar inoch önskar er allesammans en fin jul. Jag vet inte om jag hinner kika in innan jul "skratt" Nu har jul ruschen verkligen satt igång, Kramisar

Lena

20 december 2011 17:16

Oj oj!! hoppas du får en lugn Julafton i alla fall!! ;)
Kram & önskar åxå dej en fin & skön Julhelg!♥

 
kickssons

kickssons

21 december 2011 09:30

Va härligt med all snö Ni nu har, här ska det tydligen bli +12 grader... så det där om att drömma om en 'White Christmas' faller nog in. Ha en bra dag. Många kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

21 december 2011 21:46

Rena värmeböljan hos er! ;) jag är glad för snön vi fått, & vill att den ska ligga kvar ett tag åxå ;) Du får väl köpa snö på burk! det fanns att köpa på den där stora leksaks affären! jätte mysig snö, len & skön & inte kall! ha ha.. ;)
Kram på dej!♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

21 december 2011 13:41

Hehe kinesen satt i knät samtidigt som jag klickade på filmen..Han reste sig upp när han såg frallorna busa haha..Lite knirr o knarr från strupen lät samtidigt..Ja de e roliga..Va vackert ni har det. Vi har i alla fall en tunn matta av vitt än så länge..kram från karlstad..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

21 december 2011 21:44

Ha ha.. ;) ja dom låter lite när dom busar, "fralle läte"! fast inga problem med andningen som många tror, fast det finns dom som åxå har svårt att andas! = vidrig avel! :(
Visst är det mysigt med en vovve i knät vid datorn! jag brukar ha Märta i mitt, Petrus ibland, men Malte kan alldrig sitta stilla hi hi ;)
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards