frallorna

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Underbar semester :)

Av Lena - 24 juli 2010 17:28

  

Kvällen innan vi skulle åka, kom denna vän på besök!  

Fick kattmat, smaskade i sej allt, & inte alls rädd! gösses så Märta & Petrus blev uppskruvade!    

Hunnebostrand, bara så hänförande vackert...  

     

..där fångade barn krabbor överallt, & Märta var så farsinerad!  

Smögen fick åxå ett besök av oss, vilket "inne" ställe he he..  

Grundsund -Här spelades delar av saltön in  

Bodde så roligt till! alldelens bredvid en kanal, där på balkongen hade jag kunnat suttit & titta dag efter dag om så hade varit! -på alla båtarna...  

                    Vacker kvälls promenad...  

...& vacker gubbe & hund!    

Stannade en bit efter Filipstad för att hundarna skulle få sträcka på sej en stund, hittade en skogsväg

-Måste finnas Kantareller här tänkte jag! & vipps! där satt dom!!  

 

Så nu blir det varma mackor med kantarell stuvning  

-nåja, jag får blanda i lite "förra årets" skörd åxå...

 

Vilka underbara dagar vi haft! vackert väder & sol, trevligt umgänge inte minst!  

 

Underbart god mat, skratt & fantastiska sommar kvällar...

 

Sett så många vackra platser, ja allt har varit så bra!

 

Men nu är vi hemma!

-hem ljuva hem!  & den egna toaletten inte minst!  

 

I morrn väntar Karin på en tur om vädret blir fint!

 

                                Kram kram mina fina!!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

24 juli 2010 19:52

Helt underbara bilder.... Vi sitter just nu på Hagmyrens travbana,har grillat å druckit gott till,,, från dig, supergott, hundarna har fått sin mat å promenad,skall övernatta här, bär av till Sundsvall i morron..Vilken skön semestertur ni gjorde,verkade helmysigt..
Sköna semesterkramar från oss... Kerstin.

 
Lena

Lena

24 juli 2010 20:52

Kerstin!
Ååå så ni har kommit iväg nu! :) låter härligt!!
Jag är & kommer föralltid vara avis på husvagns & husbils semestrar! ;)
Jo våran blev åxå super, har haft underbara dagar, & tänk det behövs inte så mycket för oss, när vi kom hem kändes det såååå skönt & bra det med! ;)
Mys på & ha det så bra hela bunten! :)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Di

Di

24 juli 2010 21:32

Härliga bilder!Guben kan du ställa ut på Blå lågan ju! Jag ska vara med :) bilderna fixar jag på måndag, så du hinner också!
Du kan du plocka kantareller på semester helt i okända marker! kram kram

http://dithequeen.blogspot.com

 
skånepågen

skånepågen

24 juli 2010 21:54

Visst är Sverige vackert. Kom från Mora i dag till Karlstad via Malung. Tänk alla olika naturer vi har i vårt land. Siljansbyggden med sitt, fjällvärden med sitt, västkusten med sitt och Skåne förstås som vi nu valt, med sitt. Listan kan göras lång.
Vi är lyckligt lottade vi som bor här i Sverige, eller hur ?

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nakkik

24 juli 2010 23:04

Vad trevligt Ni verkar ha haft. Vi brukar spendera lite tid i Fjällbacka om vi har vägarna förbi...Gillar verkligen den delen av "Bäst-kusten" speciellt om det är sol & fint väder, men i år åker vi mer på den östra delen av syd sverige. Jättefina bilder i vanlig ordning. Sov gott i natt, som Du skrev borta bra men hemma bäst. Kramisar

 
Lena

Lena

25 juli 2010 11:31

Di!
Jag trodde det var försent?
Nja den bilden duger inte he he fastän den är fin! ;)
Va kul att du bestämt dej för att vara med! jag funderra ännu he he..
Svamp ljuva svamp! jag hittar dej alltid ;) ha ha..
Kramiz! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 juli 2010 11:36

Skånepågen!
Jag håller helt med dej angående vårt helt fantastiska land!!!!
Tänk ett fjäll... vackra Dalarna, Roslagen, ja allt är ju faktiskt lika vacket på sitt sätt!!!
Var i Skåne för några år sedan, hänförande...
Ja vi är "rika" på det vackra som Sverige ger ;)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 juli 2010 11:39

Nakkik!
Till Fjällbacka åkte vi alldrig, men på hemvägen åkte min bror & fru förbi där, få se vad dom tyckte! ;) själv besökte vi en akvidukt.
& visst gör det sitt till men fin väder, även om bror min & jag hade önskat oss ett ordentligt åskoväder he he, men de fick vi inte! ;(
Hoppas ni får det bra på er tripp!♥
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards