frallorna

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Dagen idag.. :)

Av Lena - 11 juli 2010 21:10

  

Band ihop båtarna & gick iland för att fika, äta & bada..           

Ena sonen var med, & vi bestämde oss för att åka iväg & köpa glass! fortfarande skön väder...  

..mums för Petrus åxå såklart! Märta ville inte ha glass, bra de..    

               ..spejade en stund istället &..  

                        ..slumrade sedan av...    

Dagens ungdom! sms:a & telefon snack!  

Kolla himlen! helt svart & ovädret drog in... skulle vi hinna till hamnen?? blixtarna slog... gösses så häftigt...  

..bror med fru, drog förbi oss innan hamnen, ville in & hinna få på kapellet innan ovädret kom  

-Dom hann det, & vi han åxå stänga båten, få ur väskor & så, blixtarna bländade oss & åskan var hård..

Då jag omenst skulle göra en sån där snurra av repet frampå Karin, sa gubben:

 

-jag springer nu!!!!! tog hundarna & kameran & sprang som bara den av bryggan till bilen, då kom regnet...

 

.. det small till, rosa runt mej, & på ca 1/2 minut var jag som om jag hade badat med kläderna på! 

-äch, jag struntade att snurra på!  tog väskan som var kvar på bryggan & sprang... ha ha ha...

 

Vilket oväder!!! -men regnet behövdes!!  

 

Inget regn just nu, & fortfarande kvaft ute, så kanske blir det mer oväder till natten...

 

Petrus & Märta sover som stockar! & jag ska kolla vidare på fotbollen!!

 

-Heja heja heja HOLLAND!!!!!!  

 

                                Vi ses i morrn!! Kram!!  

 
 
Ingen bild

Simona

11 juli 2010 21:39

Hej!

Mysiga bilder:)

Oväder kan behövas ;) Skrattar det måste ha sett roligt ut när du blev genomblöt och gubben redan sprungit iväg med vovvarna till bilen...

Kram!

 
Petrus

Petrus

11 juli 2010 21:49

Simona!
Ha ha ha... ja & egentligen hade jag ju lika gärna kunnat suttit kvar & snurrat på! för blötare kunde jag ju inte bli! ha ha..
& hundarna & kameran var torra! gubben blev dock blöt, fick lov att "springa" ner till bryggan när "hans fru" fick lov att släppas ut från bryggan, (då man måste ha nyckel även ut från den! ha ha ha.. ;) fast jag bara skrattade jag! fniss..
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

12 juli 2010 09:21

Läste just i tidningen om ovädret så jag tänkte att jag måste gå till Lena och se hur hon har upplevt det.... ☺

Här har det inte varit något ännu, men vem vet vad vi har att vänta.... Idag har jag kursdag, börjar halv två, dum tid!

Kram / Kaisa ♥

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Petrus

Petrus

12 juli 2010 10:53

Kaisa!
Iof. så var jag glad att jag sprang med en ganska tung kylväska, för det blåste så hårt på bryggan att jag tänkte faktiskt:
-nu blåser jag i sjön!!
Men jag klarade mej ;) & någon tromb såg jag inte, & tidningen för dagen ligger fortfarande kvar i låddan! ;) ska hämta den & se vart "tromben" drog fram...
Idag samma värme & sol! men det blåser & svalkar lite.
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 15 juni 16:56

          Torsdag morron & promenad i delvis duggregn, perfekt & så skönt när man blivit varm 👍 När jag kom hem kom åxå Sam med mamma cyklandes från skolan, äntligen skollov!! 😆 & det firades in av hans mormor & morfar, vi & d...

Av Lena - Onsdag 12 juni 20:54

     Nerför....       -Men mamma! menar du att vi ska gå uppför backen oxå??? 🤔 -ja lilla vän, men vi tar det i din takt 🥰       Fotbollsplanen låg öde, där vi väntade efter promenaden medans husse var in till sta...

Av Lena - Tisdag 11 juni 18:51

             En promenad i motionsspåret, så mjukt för Malte att gå ☺️ vi tog den branta backen upp en gång, märktes att han tyckte den var "tung" men vi jobbar på i sakta mak 🥰     Så fint cafet vid Ornästugan ...

Av Lena - Måndag 10 juni 18:36

               På min morgonpromenad igår gick jag genom vår gamla byskola, en idyll, & var tisdag går barnen i klass 1 & 2 till skogen efter lunch & tills dom slutar 13.40, saft & fika eller frukt har dom med sej, & så gör dom spännande sa...

Av Lena - Lördag 8 juni 16:57

           Igår kom min kusin hit & visade upp sin "valp" så häftig 😁 men inte någon komfort att åka långt i ha ha, dom ska ha den att bla lägga i & ta upp deras stora båt med 👍       Ja så blev det ett hejdundrande ka...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards