frallorna

Direktlänk till inlägg 16 april 2023

Så sött…

Av Lena - 16 april 2023 17:46

 

 

 Dagarna som gått & efter allt regnande, nu håller jag tummarna för våren 👍

 

 


 

Promenad vid hamnen, ett tag kvar innan det är dags att sjösätta Gulliga Gullan 🤭

 


 

  Lördagsfika hos föräldrarna ☕️🥨🧁

 

 

 

I morse, där sitter Nubbe & spanar på småfåglarna 😩 ...      

 

 

 

... & inne ligger Ungen på min magge & vaknar till 🥰


   

 

Sonhustruns  projekt, att förvandla denna äldre husvagn till en pärla! men i nuläget är det bara ett utrivet skal, & sonen får bistå han åXå om än inte med samma entusiasm 🤭👍

 


 

Ja så var det dags, vår tvättmaskin vi köpte för 29 år sedan åker på tippe, bara bytt någon stötdämpnin, annars har den tickat som en klocka, Miele, snacka om kvalitet 👏 den har gått nästan var dag. & när pojkarna var små fler gånger om dagen ibland, den har verkligen bekänt färg!! Nu sedan en tid har den lixom körts manuellt, & det blev för krångligt i längden, & vi kände, trots att gubben kunnat preparera den att det var dags att ta farväl...Vi hade ju en nästan ny stående från huset sonen flyttade till & den passade inte där längre, & oj så tyst denna går, återstår att lära sej den nya, många fler knappar lixom 😉

 

  

 

 Ja så har jag tänkt ut en bättre lösning för kökssoffan, så nu är den bredare & med en riktig madrass, lyx 😂 

 

 

 

 Ja så lånade jag en bild av Pål på dessa godingarna 🥰 men hallå såååå söta 😍 Eddie & Murphy 👏 -våra fina vänners & deras son med frus, vovvar jag skrev om tidigare 👍 Whippet pojkar, vilken uuunderbar ras, jag är helt såld, har ju hela mitt liv från tidiga barndomen älskar vinthundar, & i framtiden kanske den drömmen blir sann... & isåfall kommer den komma från Piteå & Mia 👏

På tisdag ska jag hälsa på dom = ljuvligt 🥰

 

Nattjobb väntar, spännande, fast kanske mest på ett tragiskt sätt då vår kommun ska spara in nått fruktansvärt på äldrevården, dom som byggt upp vårt samhälle ska inte längre få den hjälp dom fötjäna, vilket dom som bestämmer inte håller med om, trots att hela kommunens anställda protesterar så mycket det bara går... dit jag ska ikväll har nästan alla sagt upp sej nattetid 8 eller 9 stycken & 3 söker annat & på dagtiden åXå flera, nu flyr undersköterskorna kommune, men chefen står hårdnackat kvar & menar att hon har rätt... samma visa på alla boenden & närliggande kommuner tar nu emot välutbildade undersköterskor med mångårig hög erfarenhet, & jag, som vikarie kan jag ju välja, men vill inte jobba ensam natt, vilket det kommer bli på många ställe... Ja jag säger då dä... 😢 

 

Njuter av våren istället & fåglarna vill fortfarande ha frön & mina stora bevingade åXå + vinerbrön 😂 inte sett till Råttis på någon dag, men hon eller han har väl åXå fått vårkänslor 🤣

 

         Varm kram 🌞💐

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 april 2023 09:41

Jag har ingen bra erfarenhet av vippet. På mitt jobb hade vi två stycken som var så väldigt nervösa så dom pinkade på golvet så fort någon kom in.
Så har jag en kompis som hade en som också var väldigt nervös och rädd för allting. Nej tacka vet jag lugna och stabila hundar.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

 
Caption IG

Caption IG

17 juli 2023 08:30

Amazing piece of information, if you want to add best aesthetic captions in your insta posts and stories then read from here

http://https://captionigaesthetic.id

 
Feliz cumpleanos

Feliz cumpleanos

17 juli 2023 08:31

Fabulous article

http://felizcumpleanoso.com

 
Geburt Siete

Geburt Siete

17 juli 2023 08:31

Informative article

http://geburtstagseite.de

 
Caption aesthetic

Caption aesthetic

17 juli 2023 08:32

Amazing post

http://captionigaesthetic.id

 
Bling2

Bling2

Måndag 15 jan 09:10

Great article
https://bling2apk.id/

http://https://bling2apk.id

 
Bling2 APK

Bling2 APK

Måndag 15 jan 09:12

Great post
http://bling2apk.id/
www.bling2apk.id

http://bling2apk.id

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards