frallorna

Alla inlägg den 7 april 2023

Av Lena - 7 april 2023 11:26


Ja så gick en vecka igen, promenader, här runt kyrkparken där dom sopat bort det elak gruset 



Provade på Rommehedslägret i onsdags, skulle vi inte gjort, forts följer om det...



 


Turen var till belåtenhet då...  



Blev på eftermiddagen sittandes på sonens altanan & snick snackade med dom, Jossan ääääälskar sin pappa nått otroligt! ja hela sin familj   


Dom hade lagt sej en kväll, klockan var halv elva  frun säger, har vi låst dörren? en dörr man kan låsa med mobilen, Jossan låg med dom i sänge & spann, sonen klickade & en trudilutt låter då där nere & Jossan fullkomligt flög upp i hundrasjuttio ner för trappen & skrek! -en tjuv trodde hon!! alltså dom blev helt paffa, dom har visst en Vakt-katt!!    hur sött, hon älskar verklgen sin familj & ville skyddaa den  



I torsdags åkte jag mamma & min storebror till Nås i VästerDalara & såg till graven där mormor & mormor ligger, men det gick inte att göra något vid den, för allt var djupfryst & så mycket mer snö där än här hemma i Borlänge



En sentimental vända runt Skansbaken & nerför Ribacken med omnejd, minnen flödade för mi bor & mej & mamma berättade så mycket om när hon var barn, & namn på gådar & anekdoter å så vi skrattade   



Lika fruset var det i Dala Floda där min gammelmormor ligger som bodde i Björbo, vi får åka upp när våren kommit lite längre, men vi stod så fint där vid älven & fikade i bilen då ute tempen var för kylslagen, Malte väntar åxå på mommos fika  



.... nom nom nom....   Några fina timmar fick vi  



Söt  


 



Söt   



Ett evigt kärleksfullt pysse med Ungen som äääälskar sin igloo, jag tar in allt på nätterna, hänger filtar på elemänten & sätter ut den varm när han går ut på förmiddagen, eller om han springer på upptäcksfärd, ja då sätter jag ut den senare så han får den varm... & efter en stund får han en varm filt på sej, vad gör man inte för sin kärlek  


En Påsk hälsning från sonhustrun m failj, vilka ursöta plt medaljer hon hittat!  



Igår bjöd vi upp våra fina vänne & grannar på Påskmat, så mysigt, vi blev sittandes i 6 timmar, ätandes, fikandes, snacksade & massa god dryck & så fick dom doggybag med sej hem, då jag alltid gör mat för ett helt kompani  



Kl 05.36 & en så vacker himmel 


Ja ni, när jag i onsdags släppt av mamma & min bror, hann jag bara 1 km, då kräks Malte ner hela baksätet fullständigt! fick stanna på Maxis parkering & försöka torka det mesta... låta honom gå ut & vila... Hemma bajsade han vatten så det sprutade... På morronen där var allt ok, vid körgårn bajad han väldigt löst, men det kan han göra då & då så inget jag tänkte nämnvät om. Ja sean var han ut en gång i karten i 5 timmar, spydde inne krysade & Gud hjälpe så dålig han var & min oro likadan... jag skulle ut & joba natt, kändes galet, men gubben fick ta vid & dådär vid 19 fick han sdan somna en halvtimme & sedan var han medtagen såklart... 

Jag hade kokade ris dubbel tid & dubbelt vatten, satte ner 2 msk med fortiflora & precis när jag skulle åka slickade han i sej det, kändes hoppfullt, jag ringde hem vid 22 & han sov djupt, elänet var äntligen över    Ja så blev de risdiet & fortiflora dagen efter.

Funderar ju på varför, jo troligen där när vi pomenerade på åkern & Malte nöp mjukt hästbajs vid 3 tillfällen, kanske var den både gammal & full i bakterier & kasske var den gammal & kommit fram i töandet? uch vad jag ogillar att hunda älskar just hästbjs, kräks på det!


Uch vad oron komer sådana gånger & speciellt när han nu är gammal, fyller ju 13 år i höst & såklart tar en sån omgång mycket hårdare då


Men nu är det Påsk, solen skiner   & värmen är på, vi ska åka iväg & gå en promenad någonstans, & sedan kanske ta en kaffe på trappen   


                  Glad Påsk mina fina som kikar in!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards